بیزینس پلنی به نام انحصار!
– در اکوسیستم استارتاپی ایران نکتهای که جلب توجه میکند، حرکت بازیگران اصلی به سمت انحصار است؛ انحصاری که این روزها تبدیل به بیرنیس پلنی قوی شده است! کارشناسان تخفیفان با عنوان اینکه اگر با ما وارد همکاری شوید باید انحصارا با ما کار کنید و کدهای خود را در پلتفرمهای دیگر قرار ندهید؛ اصرار عجیبی بر کلمه «انحصار» دارند و بدون هیچ تعارفی میگویند: «انحصار با تخفیفان» اپراتور مذکور در پاسخ به این سوال که آیا مدیران شرکت از چنین کلمهای اطلاع دارند عنوان کرده: بله؛ دستور مستقیم ریییس شرکت است!» از طرفی برخی میگویند نتبرگ کلا به تخفیفان واگذار شده و دلیل این که صادقیان به این شدت پیگیر داستان انحصار چیلیوری است، همین نکته است. طبق شنیدههای کلیک؛ ظاهرا چیلیوری و ریحون ضمن ادغام این روزها در کنارهم کار میکنند و دلیل اینکه برخی از نیروهای اصلی ریحون از تیم جدا شدهاند به همین موضوع بر میگردد. به اعتقاد افرادی که مدعی این ادغامند، علیرضا صادقیان به دلیل اینکه این روزها کلا نت برگ را واگذار کرده پیگیر داستان انحصار طلبی اسنپفود شده است. در چیلیوری به دلیل انحصار طلبی اسنپفود ضعیفند و به همین دلیل در تخفیفان و نت برگ سیاست انحصار را در پیش گرفتهاند تا به بازوی قوی بازار تخفیف مبدل شده و بازیگران کوچکتر این بازار را از میدان به در کنند.» چیلیوری شاید در رای شورای رقابت به موفقیت برسد، اما مسیری که باید تا گرفتن سهم بازار ۹۵ درصدی که در اختیار اسنپ فود است طی کند، سخت است و پر ازسنگلاخ!
متن کامل خبر در سایت کلیک
نظرات