رونق بخش تولید با حذف دلالی کاذب و تامین نقدینگی

رونق بخش تولید با حذف دلالی کاذب و تامین نقدینگی

مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن اشاره به اینکه جذابیت‌های دلالی کاذب در اقتصاد باید کاهش یابد، گفت: هدف از کم کردن نرخ سود بانکی مهیا نمودن شرایطی برای سوق نقدینگی به بخش تولید است.

به گزارش اکوسیستم، کرباسیان بیان کرد: در نشست مشترکی که با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس داشتیم، مشکلات و موانع تولید و موضوع حمایت از اشتغال و همچنین چگونگی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تمامی قوای نظام برای اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از اشتغال و تولید مسئول هستند و باید با تعامل بیشتر سعی کنند موانع و مشکلات بخش تولید رفع شود.

وزیر اقتصاد و دارایی ضمن اشاره به این موضوع که در نشست فوق گزارش عملکردی را ارائه کرده است، ادامه داد: مباحث در مورد مسائل بانکی، خصوصی سازی، سرمایه گذاری، تأمین نقدینگی مورد نیاز برای بخش تولید و ارتباط تولید با سیستم بانکی بررسی گردید تا مشکلات و موانع بخش تولید در زمینه‌ها مذکور حل شود.

حذف مجوزهایی که تولید را مختل می‌کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تذکر این موضوع که باید مجوزهای مخل تولید حذف گردد، اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار و تسهیل تامین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید از اهداف اقتصاد کشور است.

وی بیان کرد: تامین نقدینگی بخش تولید یکی از اهداف اصلی برای کاهش نرخ سود بانکی بوده است، در همین راستا سعی شده تا بازار سرمایه تقویت گردد، همچنین اوراق مشارکت نیز عرضه شد که البته رشد شاخص بورس نیز در مدت اخیر حاصل شد.

کرباسیان در پایان گفت: تلاش داریم شرایط را برای سوق نقدینگی به بخش تولید مهیا کرده و جذابیت بخش دلالی کاذب در اقتصاد را کاهش دهیم.

    نظرات