دکتر سعیدی در نخستین استارت‌آپ ویکند با محوریت گردشگری؛ برگزاری رویدادهایی از این دست فرصتی برای آشنایی بنگاه‌های اقتصادی با ایده‌های نو و فراهم‌کننده زیرساخت تجاری‌سازی این ایده‌هاست که اصلی‌ترین وجه تمایز کشورهای توسعه‌یافته با کشورهای در حال توسعه است.

دکتر سعیدی در نخستین استارت‌آپ ویکند با محوریت گردشگری؛ برگزاری رویدادهایی از این دست فرصتی برای آشنایی بنگاه‌های اقتصادی با ایده‌های نو و فراهم‌کننده زیرساخت تجاری‌سازی این ایده‌هاست که اصلی‌ترین وجه تمایز کشورهای توسعه‌یافته با کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مریوان با رویکرد گردشگری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری کردستان، فرمانداری مریوان، بنیاد نخبگان استان و کارخانه نوآوری ژرفا از تاریخ ۲۲ الی ۲۴ اسفند ماه در این شهرستان برگزار شد. این رویداد سه روزه ضمن آموزش اصول مهم کارآفرینی، با تشکیل کارگاه‌های عملی تیم‌سازی و پرورش ایده، مشتاقان کارآفرینی در حوزه گردشگری را گرد هم آورد تا با اشتراک‌گذاری ایده‌هایشان و تشکیل تیم‌ها به راه‌اندازی مدل‌های کسب‌وکار بپردازند.

در مراسم اختتامیه این رویداد، مهندس کاشفی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مریوان، ضمن تشریح فرآیند برگزاری، از حامیان این رویداد تشکر کرد. وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: جوان‌گرایی و نرخ بالای استارت‌آپ در ایران و حوزه پرفرصت گردشگری، لزوم برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در این حوزه با حمایت و مشارکت سازمان‌های دولتی مربوطه و مردم نهاد را می‌طلبد. کاشفی در ادامه شخنان خود مشکلات مالی و نیاز به حضور اسپانسرها، مشکلات مربوط به مدل‌های کسب و کار و شیوه‌های بازاریابی برای استارتاپ‌ها و ایجاد شدن یک محیط رقابتی با سرعت بالا را از جمله چالش‌های پیش روی کسب و کارهای نوظهور دانست و اظهار امیدواری کرد: با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی امکان تبدیل مریوان به یکی از قطب‌های گردشگری ایران دور از ذهن نیست.

در ادامه دکتر سعیدی، رییس پارک علم و فناوری کردستان، با تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره به ویژه مقامات و مسئولین شهرستان مریوان، گفته است: از پارک‌های علم و فناوری به عنوان طلایه‌داران رشد و توسعه پایدار نام برد. وی در ادامه افزود: پارک علم و فناوری کردستان با توجه به اینکه یکی از جوان‌ترین پارک‌های کشور است، در این مدت کوتاه توانسته است با جذب و حمایت از نخبگان و فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال پایدار ایفا کند. وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های صنعتی در استان کردستان، تصریح کرد: هدف ما این است که به سمت اقتصاد خلاق که مبتنی بر فرهنگ، گردشگری، هنر و علوم انسانی حرکت کنیم. کشورهای توسعه‌یافته با سرمایه‌گذاری بر فرهنگ و هنر، سیاست‌های اصلی خود را پیش می‌برند و ما نیز با تولید محتوای فرهنگی و هنری نه تنها می‌توانیم باعث ایجاد ثروت شویم بلکه می‌توانیم فرهنگ و هنر بومی ناب خود را در سطح ملی و بین‌المللی عرضه کنیم. رییس پارک علم و فناوری کردستان با تاکید بر اهمیت ظرفیت نیروهای اجتماعی و نهاده‌های مردمی، بیان کرد: ما باید با کمک دولت و سازمان‌های اجرایی بتوانیم از ظرفیت نیروی اجتماعی استفاده کرده، با تشکیل نهاده‌های مردمی بتوانیم ایده‌های محلی را به پدید‌های بین‌المللی تبدیل کنیم و پارک علم و فناوری می‌تواند به عنوان هسته اصلی این تعاملات انجام وظیفه کند. دکتر سعیدی در پایان گفت: باید گفت که زمینه‌های تبدیل کردستان به خصوص مریوان به قطب اقتصاد خلاق در ایران وجود دارد. مریوان دارای چندین برند جهانی مانند انجمن زیست محیطی چیای سبز است و به جرات می توان گفت مریوان نه تنها نگین کردستان، بلکه نگین ایران است.

گفتنی است که در نخستین استارت‌آپ ویکند گردشگری شهرستان مریوان، از سوی ۵۷ شرکت‌کننده حاضر، ۳۲ ایده ارائه شده که ۱۰ ایده برتر جهت تیم‌سازی توسط سرگروها انتخاب و معرفی شدند. در پایان برنامه‌های روز اول رویداد، سر گروه‌ها به جذب نفرات گروه خود پرداختند و از صبح پنج‌شنبه پس از شرکت در کارگاه بوم کسب و کار با راهنمایی منتورها، به فعالیت تیمی ادامه دادند و عصر روز جمعه ۲۴ اسفندماه، پس از یک فعالیت و رقابت نفس‌گیر، در مراسم اختتامیه به ارائه کارگروهی خود در حضور داوران و سرمایه‌گذاران رویداد اقدام کردند.

در پایان سه روز کار گروهی، تیم‌های منتخب به قرار زیر معرفی شدند:

تیم اول) بوژانه‌وه                                              مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال وجه نقد و اولویت جذب در مرکز رشد

تیم دوم) پرنده‌نگری                                          مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال وجه نقد و اولویت جذب در مرکز رشد

تیم سوم) گردشگری سلامت                             مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال وجه نقد و اولویت جذب در مرکز رشد

تیم چهارم) مال منو تو فه‌رقی نیه                           اولویت جذب در مرکز رشد

تیم پنجم) سفر آسان                                          اولویت جذب در مرکز رشد

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات