سومین رویداد استارتاپی شروع کن برگزار می شود

سومین رویداد استارتاپی شروع کن برگزار می شود

سومین رویداد استارتاپ ویکند شروع کن با رویکرد گردشگری در تاریخ 19 الی 21 مهر ماه سال جاری با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، بنیاد نخبگان کارآفرینی ایران و گروه کارآفرینان اسپارک و با حمایت بانک گردشگری و مگامال، دی ن ان یونیون، گروه صنعتی معدنی زرین، صندوق کارافرینی امید و دیگر سرمایه گذاران برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، در این رویداد ضمن آموزش اصول مهم و اساسی کارآفرینی، کارگاه‌های عملی تیم سازی و پرورش ایده تشکیل می‌شوند. بالغ بر 36 درصد از استارتاپ‌هایی که در استارت‌آپ ویکند شکل گرفته‌اند تا کنون به فعالیت خود ادامه داده‌اند، همچنین بیش از ۸۰ درصد از شرکت کنندگان نیز قصد دارند با تیم یا استارتاپ خود همکاری‌شان را ادامه دهند.

استارتاپ ویکند، رویدادی آموزشی-تجربی و غیـرانتـفـاعـی است که طی سه روز آخر هفته برگزار می‌گردد. در این رویداد آموزشی علاقمندان به کارآفرینی در حوزه گردشگری دورهم جمع می‌شوند تا ایده‌هایشان را به اشتراک گذاشته، تیم تشکیل دهند و مدل‌های کسب و کار را راه اندازی کنند.

حاضرین در چهار دسته شامل کسب‌ و کار، فنی، طراح و گردشگری تقسیم می‌شوند. ظرفیت پیش بینی شده برای ثبت نام در این رویداد ۱۰۰ نفر بوده که این ظرفیت در بین چهار دسته مختلف از شرکت کنندگان به تناسب حجم آن دسته تقسیم شده است.

در اولین روز رویداد استارتاپ ویکند شروع کن کارآفرینان جور گردهم آمده و ضمن یادگیری از یکدیگر تلاش می‌کنند تا ایده‌های خود را به مرحل اجرا برسانند. هر شرکت کننده 60 ثانیه فرصت خواهد داشت که ایده‌ی خود برای شروع یک کسب و کار جدید را مطرح کند. در ادامه برای تعیین بهترین ایده‌ها از شرکت کنندگان رای گیری می‌شود.

در روز دوم رویداد شرکت کنندگان به تیم‌های ۷ یا ۸ نفره تقسیم شده و هر تیم سعی می‌کند ایده‌ای را پرورش داده و به مرحله اجرا برساند. بخشی از تیم تلاش می‌کند که مدل تجاری ایده را طراحی و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند، بخش دیگری از تیم مسئولیت برنامه ریزی برای نمونه اولیه آن محصول یا کالا را برعهده داشته تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه ارائه دهند.

در روز سوم و پایانی رویداد استارتاپ ویکند شروع کن، تیم‌های باید کارشان را به اتمام رسانده و نتیجه فعالیت‌های‌شان را به هیات داوران ارائه دهند.

در این رویداد 7 داور حضور داشت و بر فعالیت تیم‌ها نظارت می‌کنند و در پایان نیز 3 ایده برتر را انتخاب خواهند کرد. این رویداد فرصت مطلوبی را در اختیار تیم‌های شرکت کننده قرار می‌دهد تا با سرمایه گذاران ارتباط برقرار کرده و ایده‌های خود را معرفی کنند.

    نظرات