امضا تفاهم نامه طرح بالندگی شهاب میان پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه فردوسی

امضا تفاهم نامه طرح بالندگی شهاب میان پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه فردوسی


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، صبح سه شنبه ۲۸ اسفند، تفاهم نامه اجرایی طرح بالندگی شهاب، میان پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری و دکتر پیش قدم، معونت آموزشی دانشگاه فردوسی به امضا رسید.
در این تفاهم نامه مدیریت معرفی شرکت ها و نحوه اجرا و بهرمنده ای از این طرح در شرکت های پارک علم و فناوری خراسان به این مجموعه واگذار شده است.
در این نشست دکتر قنبری با اشاره به این موضوع که اساسی ترین نیاز یک شرکت دانش بنیان، نیروی انسانی آن است، تصریح کرد: امروزه مدیران شرکت ها درگیر کارهای روزمره شده اند و کارهای مهم و اما دور از دسترس در سیستم های اجرایی به فراموشی سپرده می شود.
وی افزود: پارک علم و فناوری باید نماد علم و بهره مندی اقدامات مبتنی بر دانش بوده و در سیستم های مدیریتی این مجموعه نیز باید از علم و توانمندی های دانش بنیانی استفاده شود.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به این موضوع که شاید اکنون خروجی این طرح برای پارک علم و فناوری خراسان واضح نباشد، افزود: طرح بالندگی شهاب یک طرح علمی و مبتنی بر دانش بسیار خوبی بوده که توسط دانشگاه فردوسی مشهد طراحی و اجرا شده و پارک علم و فناوری نیز با تمام وجود برای ارتقاء و پیشرفت این طرح تلاش می کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد از نظر وسعت همانند اقیانوسی بزرگ است، ابراز کرد: مدیران و استاتید دانشگاه فردوسی مشهد باید در جهت توانمند سازی دانشجویان برای پیوستن به شرکت های دانش بیان و فناورآور پارک علم و فناوری خراسان تلاش کنند.
همچنین دکتر پیش قدم، معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در خصوص طرح بالندگی شهاب، عنوان کرد: هدف از امضا تفاهم نامه میان پارک علم و فناوری خراسان به عنوان یکی از سه پارک مطرح کشور و دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر کشور این بوده تا دانشجویان بتوانند با پاسخ دادن درست و صحیح به سوالات و آزمون های قرار گرفته در سایت بالندگی شهاب مسیر شغلی موفقی برای خود ترسیم کرده و همچنین شرکت ها نیز بتوانند با دسترسی به نتایج این آزمون ها نیرو انسانی کارآمد خود را انتخاب کنند.
لازم به ذکر است، مشاوه به شرکت ها برای تعیین پست های مهم، حساس و تخصصی  یکی از مزیت های طرح بالندگی شهاب بوده و همچنین به دانشگاه نیز این قابلیت را داده که دانشجویان شاخص رو شناسایی کرده و افراد داره قابلیت ها و ویژگی های مناسب را به شرکت هایی که تمایل به جذب اینگونه افراد دارند معرفی کند.
گفتنی است، طرح بالندگی شهاب نقطه عطف یافتن یک شغل مناسب برای دانشجویان و نیز دست به انتخاب زدن برای یک انتخاب کارآمد برای شرکت ها بوده و افراد می تواند با بهره گیری از این طرح، با کمترین خطا کار مناسب و یا نیروی انسانی مفید را خود انتخاب کنند.
بهرمندی از طرح بالندگی شهاب، رضایت شغلی برای نیرو انسانی یک مجموعه به وجود آورده و همچنین بهترین بازآوری را برای شرکت تابعه به ارمغان می آورد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات