یونان هم به جمع محدود کنندگان تاکسی های آنلاین پیوست

یونان هم به جمع محدود کنندگان تاکسی های آنلاین پیوست

مدتی است در خبرها می‌شنویم که بعضی از کشورها محدودیت‌هایی را برای تاکسی‌های آنلاین در نظر گرفته‌اند، در ادامه‌ی این ماجرا دولت یونان نیز اعلام کرده که قوانین جدیدی را برای فعالیت اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین و فعالیت اقتصادی آنها وضع خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، با اعلام این خبر کاربران این سرویس‌ها نسبت به دخالت دولت در این موضوع اعتراض کرده و این امر را سبب اختلال در رفت و آمد دانسته‌اند.

ظاهرا دولت یونان با فشار اتحادیه تاکسیرانی این کشور، تصمیم گرفته قوانین سنتی را به تاکسی‌های آنلاین دیکته کند که این امر اعتراض استارتاپ‌های فعال در این حوزه را به دنبال داشته است.

وزیر زیرساخت یونان خبر داد که لایحه تنظیم مقررات ویژه اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین به زودی اجرا خواهد شد. وی در مورد جزئیات این لایحه صحبتی نکرد.

تاکسی آنلاین Taxibeat در یونان طرفداران بیشتری نسبت به رقیب خود اوبر دارد و با انتشار این خبر 30 هزار نفر از مشتریان خدمات این تاکسی آنلاین خواستار عدم ایجاد محدودیت از سوی دولت برای این اپلیکیشن‌ها شده‌اند.

ظاهرا دولت یونان از سوی اتحادیه تاکسیرانی تحت فشار بوده و اکنون قرار است که با تاکسی‌های آنلاین مانند تاکسی داران سنتی رفتار شود و آنان نیز ملزم به پرداخت مالیات و عوارض باشند.

    نظرات