نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی: پارک علم و فناوری فرصت اشتغال را برای دانشجویان و فارغ اتحصیلان فراهم کرده است

در نشست مشترک رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، بنیاد ملی نخبگان و هاشمی تختی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نحوه همکاری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، در این نشست که تعدادی از دانشجویان و فارغ تحصیلان هرمزگانی دانشگاه های برتر کشور و فناوران پارک علم و فناوری حضور داشتند، حسین هاشمی تختی با بیان اینکه ، علم یکی از مولفه های قدرت است، افزود: پارک علم و فناوری مجموعه ای است که در این زمینه فعالیت می کند و می تواند زمینه فعالیت و کسب و کار را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد، یکی از دغدغه های دانشجویان و فارغ التحصیلان، آینده کاری آنهاست و در این مسیر باید مدیریت خوبی صورت گیرد تا بتوان از ظرفیت های ایجاد شده بخوبی استفاده کرد.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی میزان فارغ التحصیلان را باشغل مورد نیاز هماهنگ کنیم، گفت: متاسفانه در این زمینه خروجی مناسبی نداشته ایم. به طور مثال رشته دریانوردی که نیاز استان است علاقه مندان برای کسب دانش در این رشته باید به استان دیگر مراجعه و ادامه تحصیل دهند.در صورتی که این رشته باید در هرمزگان دایر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در هر حوزه ای باید چارچوبی بگذاریم تا آیندگان از ما گلایه نکنند، گفت: یکی از مجموعه هایی که می تواند آینده ما را بهتر رقم بزند پارک علم و فناوری است و خوشحال هستم که تاسیس این مجموعه در زمان استانداری من کلید خورد و بعد از چند سال فعالیت قدم های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

هاشمی تختی افزود: موفقیت های پارک علم و فناوری با مدیریت یک فرد جوان از ابتدا تاکنون فراتر از انتظار است و اکنون نیز همه باید دست به دست هم دهیم تا این مجموعه توسعه یابد چراکه موفقیت در این حوزه در نهایت به فراهم شدن امکانات بیشتر می انجامد که ثمره آن به دانشجویان و فارغ التحصیلان خواهد رسید.

در این جلسه همچنین دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه پارک فناوری زمینه را برای هر فردی فراهم کرده است تا ایده خود را تبدیل به محصول کند، گفت: بزودی مجموعه پارک علم و فناوری در فضای مناسبی فعالیت خود را ادامه می دهد که در این فضا بهترین امکانات برای افراد صاحب ایده فراهم می شود.

وی افزود: ما اعتقاد داریم شرکت های دانش بنیان باید در فضای کسب کار فعالیت و رشد کنند نه فضای اداری و برای این کار در برج فناوری هرمز تمامی امکانات دیده شده است و کمک می کند تا توسعه فناوری با بهترین کیفیت روند خود را طی کند.

فتی همچنین با اشاره به خدمات پارک علم و فناوری گفت: در این مجموعه خدماتی از جمله مالی، مشاوره، علمی، حقوقی، تجاری سازی و… به فناوران پارک علم و فناوری داده می شود.

وی خاطرنشان کرد، برای تسریع در روند تجاری سازی ایده ها یکی از خدماتی که پارک به  افراد صاحب ایده می دهد ارائه تسهیلات مالی است. به گفته وی، این تسهیلات با سود کم و بازپرداخت بلند مدت صورت می گیرد که می تواند زمینه را برای کسب و کار افراد صاحب ایده فراهم آورد.

در این نشست همچنین عامری رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان گفت: بنیاد نخبگان در تلاش است تا زمینه حضور فارغ اتحصیلان و افراد نخبه را برای فعالیت در استان هرمزگان فراهم آورد.

وی افزود: یکی از طرح های ما الزام به گذارندن واحدهای دانشگاهی مرتبط در صنعت است که با این کار آمادگی را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنعت فراهم خواهد آورد.

در این نشست همچنین دانشجویان به ارائه دیدگاه های خود و نحوه همکاری با پارک علم و فناوری هرمزگان پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری هرمزگان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری هرمزگان

    پارک علم و فناوری هرمزگان

    پارک علم و فناوری هرمزگان یک پارک علم و فناوری در شهر بندرعباس می باشد

    نظرات