چگونه توجه مشتریان نسل جوان را به محصولات خود جذب کنیم؟

چگونه توجه مشتریان نسل جوان را به محصولات خود جذب کنیم؟

اهمیت جذب نسل جوان بر کسی پوشیده نیست و از این رو، تقریباً همه کسب و کارها به دنبال جلب نظر این گروه مهم هستند و حتی تمرکز اصلی تبلیغات را روی این بخش شناخته شده از مشتریان معطوف می‌سازند.

اکوسیستم - منظور از جوانان، افرادی با گروه سنی 21 تا 39 سال هستند که گروه متنوعی محسوب می‌شوند و سلایق بسیار متفاوتی دارند و همین تفاوت و تنوع، کار را سخت می‌کند.

آنها اولین کسانی هستند که آغوش خود را به روی اینترنت، گوشیهای هوشمند، تلویزیونهای نوین و به طور کلی تازه های حوزه فناوری باز کردند و بخش اعظمی از مصرف کنندگان هر جامعه ای محسوب می‌شوند. بنابراین شناخت ویژگیها و پتانسیلهای این طیف وسیع از مشتریان، می‌تواند در موفقیت یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت باشد.

از بین توصیه های فراوانی که برای جذب مشتریان جوان به گوش می‌رسد، ما به سراغ «شان براون» صاحب شرکت سرمایه گذاری GO VC رفته ایم تا درباره بازاریابی و تبلیغات برای جلب حداکثری مشتریان جوان، راهنماییمان کند.

تبلیغات ‏‏سنتی را کنار بگذارید

اگر به دنبال تبلیغات رادیویی، روزنامه ای و چاپی هستید، توصیه می‌کنم دست از بیهوده هزینه کردن بردارید. گروه جوان، دیگر از رادیو موسیقی گوش نمی‌کند که تبلیغات شرکت شما را لا به لای آن بشنود، آنها روزنامه نمی‌خوانند، بلکه در دنیای شبکه های اجتماعی سیر میکنند و اخبار را از این طریق دنبال می‌کنند، پس استراتژی خود را درباره نحوه تبلیغات عوض کنید. به جهان همواره در حال پیشرفت و تحول فناوری روی بیاورید و از این راه آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

مستقیم به سراغ فروش نروید

فقط به فکر فروش محصولات خود به آنها نباشید، در درجه اول باید حس اعتماد و وفاداری را در آنها زنده کنید. مطالب معتبر و معناداری را از طریق وبلاگها، ویدیوها و کمپینهای رسانه های اجتماعی منتشر کنید، در این بین، با نام تجاری شرکت شما آشنا خواهند شد و کم کم به سوی شما گرایش پیدا خواهند کرد، آن وقت است که می‌توانید محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید.

تعامل با آنها را دست کم نگیرید

حتما دیده اید وقتی جوانی، چیزی را دوست داشته باشد یا برعکس از چیزی متنفر باشد، نظرش را به همه اعلام می‌کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پلتفرمها و وب سایتهای شما، این امکان را برایشان فراهم کند تا آزادانه افکار و بازخوردهایشان را درباره محصولاتتان بیان کنند. نظرات مثبت، بهترین تبلیغ برای شرکت شما محسوب می‌شود و نظرات منفی به شما کمک می‌کند تا عیوب کارتان را اصلاح کنید. البته نظارت بر آنچه که درباره شرکت شما گفته می‌شود را فراموش نکنید.

به آنها احساس ارزشمندی و مهم بودن بدهید

جوانان همیشه دوست دارند به عنوان بخشی از یک اجتماع شناخته شوند، از این رو اگر مشتری شما شوند باید سعی کنید احساس وفاداری در آنها ایجاد کنید. مثلاً می‌توانید تخفیفات ویژه ای برای این گروه در نظر بگیرید و یا مستقیماً به گفت و گو با آنها پرداخته و نظرشان را درباره محصولات و خدمات شرکتتان جویا شوید. کارهایی از این دست باعث می‌شود احساس کنند از اینکه مشتریتان هستند قدردانی می‌شوند و برایتان مهم و ارزشمند هستند.

    نظرات