بانک گلدمن ساچ آمریکا سامانه ای برای تجارت با بیت کوین راه اندازی می کند

بانک گلدمن ساچ آمریکا سامانه ای برای تجارت با بیت کوین راه اندازی می کند

بانک گلدمن ساچ آمریکا برای رفاه مشتریان علاقمند خود به بیت کوین، به عنوان اولین بانک آمریکایی سامانه‌ای را در این زمینه راه اندازی کرد.

به گزارش اکوسیستم، این بانک در حال بررسی به وجود آوردن یک پلت فرم برای انجام عملیات‌های جدید تجاری با بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه است، البته این طرح هنوز مراحل مقدماتی خود را می گذراند.

سخنگوی گلدمن ساچ گفت: در پاسخ به علاقمند بودن مشتریان‌مان به ارزهای دیجیتال تصمیم داریم سامانه‌ای در این حوزه راه اندازی کنیم که بتوانیم بهترین خدمات را در این فضا به مشتریان خود ارائه دهیم.

ساچ نسبت به دیگر بانک‌های آمریکایی نگاه جدیدی‌تری به بیت کوین دارد و بعضی از بانک‌های آمریکایی مثل مورگان استنلی عمدتا بر روی فناوری بلاک چین متمرکز شده‌اند که وجود شخص ثالث را برای تراکنش حذف می کند.

مدیر عامل بانک جی پی مورگان چیس (یکی دیگر از بانک‌های آمریکایی) در ماه گذشته سال جاری میلادی، گفت: ارز دیجیتالی یک نوع کلاهبرداری است و عاقبت خوبی نخواهد داشت. البته بعضی از بانک‌های دیگر نیز سرمایه گذاری با بیت کوین را یک نوع سرمایه گذاری هرمی و بی قانون اعلام کرده بودند.

گفته می‌شود که گلدمن ساچ با راه اندازی سامانه تجارت بیت کوین و با توجه به نوسان بالای قیمت آن سود زیادی به دست خواهد آورد، ضمن اینکه به گفته کارشناسان حوزه ارز رمزپایه در وال استریت، شرکت‌های هوشیار در وال استریت فرصت دارند تا بازار را به سوی ارائه خدمات مالی هدایت کنند تا صنعت ارز رمزپایه رونق بیشتری بیابد.

از طرف دیگر عرضه خدمات نوین و به وجود آوردن لینک‌های اقتصادی که ریشه در ارزهای دیجیتالی دارند، می تواند به این صنعت جدید برای رونق گرفتن، کمک کند. به همین دلیل ارزش هر واحد بیت کوین از اول سال جاری میلادی تا کنون تقریبا ۵ برابر شده و به بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ دلار رسیده و دلیل این امر سیر نجومی این ارز به شرط بندی تجار به منظور افزایش روز افزون بیت کوین بازمی گردد.

    نظرات