برگزاری دوره آموزشی فریلنسینگ برای توان‌یابان

برگزاری دوره آموزشی فریلنسینگ برای توان‌یابان

دوره سه روزه آموزشی فریلنسینگ برای توان‌یابان در فضای کاری مشترک زاویه در مرکز شتابدهی آواتک برگزار شد.این دوره آموزشی مخصوص افراد متخصص و ماهری بود که در یکی از زمینه های طراحی گرافیک، ترجمه یا برنامه نویسی مهارت داشته  ولی ناتوانی آنها باعث شده در پیدا کردن کار مناسب، مشکل داشته باشند.

نیما نورمحمدی و روشنک علی طلب موسسین پونیشا در بهمن ۱۳۹۵ تصمیم گرفتند برای توان‌یابان که تخصص برنامه نویسی، ترجمه یا طراحی دارند و با مشکل پیدا کردن کار مناسب دست و پنجه نرم می کنند، دوره فریلنسینگ برگزار کنند تا به آنها آموزش دهند که چطور می توانند در خانه و از طریق سایت پونیشا و با استفاده از تخصص خود، درآمد کسب کنند.

در نهایت این دوره در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اسفند با همبستگی و حمایت تعداد قابل توجهی از استارتاپ‌ها با موفقیت برگزار شد و شرکنندگان در رویداد پایانی در حضور مهمانان و حامیان تعهد دادند که تمام تلاش خود را برای موفقیت در کسب درآمد از طریق فریلنسینگ انجام دهند .برای شرکت در دوره اول، ۱۲ نفر از بین تعداد زیادی ثبت نام انتخاب شدند .منتخبین وارد شده در این دوره سه روزه یاد گرفتند که چطور پروفایل قوی برای خود ایجاد کنند، کارفرمایان را بشناسند، با آنها ارتباط برقرار کنند، روی پروژه ها قیمت گذاری کنند، و چطور از تکنولوژی برای کسب درآمد خود بصورت مستقل استفاده کنند.

موسسه خیره رعد، همگام و کمپین ۱۱ ایران، از این دوره آموزشی حمایت کردند، و فضای کاری مشترک زاویه نیز مکان مورد نیاز برای برگزاری این دوره آموزشى را در اختیار پونیشا قرار داد. زاویه علاوه بر میزبانی این رویداد امکان شرکت توان‌یابان دوره را به صورت رایگان در دوره‌های آموزشی آتی خود فراهم کرد. رسانه های دیجیاتو، پیوست، زومیت، تکراسا، دیجیکالا مگ، اخبار رسمی، کلیک، برسام، شنبه مگ، سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، اصفهان پلاس، کانگرو و بسیارى از کسب و کارها مانند پارسکدرز، همیاروردپرس، بیست تا سی، کلیک یاب، آواتک در وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود این دوره آموزشى را معرفی کردند.

همینطور برای توانمند سازی آنها پروژه ای در سایت تامین مالی جمعی مهربانه به مبلغ ۱۵میلیون تومان تعریف شد، که با کمک ۱۰۵ نفر از افراد و استارتاپ ها این پروژه در کمتر از یک هفته موفق شد و مبلغ مورد نظر جمع آورى شد.

استارتاپ هایی که از دوره آموزشی فریلنسینگ برای توان‌یابان حمایت کردند:

ای هوم، فارابی، جهش، مهربانه، رایزن سامانه گستر، رکامندر، پارسکدرز، دونیت، وب یاد، جابینجا، پیمنت اکسپرس، حامی سان، زرین پال، پندار، مدرسه استاندارهای وب، تولگرام، اتباکس، بپرسیم، پونیشا، هم رکاب، کانگرو، حسابیت، استدیو بازی سازی پاپاتا.

مانیز در روز اختتامیه کیسه های پارچه ای به مهمانان هدیه داد، فرانش دسترسى شرکت کنندگان دوره را به مطالب آموزشى فراهم کرد، تروتک و آریکو به شرکت کنندگان متر لیزرى هدیه داد، علی بابا بلیط مشهد مقدس را به آنان اهدا کرد، پین تا پین کمک هزینه رزرو هتل را فراهم کرد، اسنپ سفر رفت و برگشت رایگان در این سه روز را براى شرکت کنندگان مهیا کرد، چیلیوری سایت سفارش غذا ۳ روز شرکت کنندگان را ناهار مهمان کرد، دلیون شرکت کنندگان را به صبحانه دعوت کرد، و رنگی رنگی برای همه شرکت کنندگان یک بسته هیجان انگیز فرستاد.

لینک اصل خبر در سایت زاویه

منبع خبر

زاویه

زاویه

گوشه امنی برای تجربه، ساختن و یاد گرفتن

نظرات