مصاحبه با منظر سزاوار اولین فریلنسر مستقر در زاویه

مصاحبه با منظر سزاوار اولین فریلنسر مستقر در زاویه

فضای کار مشترک “زاویه” به تازگی میزبان اولین فریلنسر در زاویه بود. خانم “منظر سزاوار” به عنوان اولین فریلنسر به زاویه آماده اند و در فضای کاری مشترک مستقر شده اند. مصاحبه ای داشتیم با خانم سزاوار از دلایل اومدنشون به زاویه و تجربه شون در فضای کاری مشترک.

میتونید خودتون رو معرفی کنید و در مورد کارتون توضیح بدید.

منظر سزاوار هستم. حدودا نزدیک ۱۰ سال هست که تصویر سازی می‌کنم و در این مدت هم حدود ۵ سال هست که به صورت فریلنسر کارم رو دنبال می‌کنم.

قبل از اینکه به زاویه بیاید و از فضای کاری مشترک استفاده کنید روز کاری عادی شما به چه صورت بود؟

در ۵ سال گذشته زمانی که دفتر کار داشتم بعد از یک مدت مجبور شدم وسایل کار و طراحی خودم رو به خونه منتقل کنم و از خونه کار کنم. در این مدت احساس می‌کردم اوضاع کاری من مرتب نیست. چون در خونه تمرکز نداشتم و کارم رو نمیتونستم به صورت پیوسته انجام بدم. دلیل دیگه ای هم وجود داشت این بود که موقع کار کسی رو نمیدیدم و صحبت نکردن با آدم ها بر روی کارم هم تاثیر منفی میزاشت.

خب این مدتی که اینجا حضور داشتید تونستید این مشکلات رو حل کنید؟ با توجه به اینکه در حال حاضر اینجا بیشتر تیم های استارتاپی مستقر هستند تعامل شما با بقیه به چه صورت هست؟

از وقتی انجا اومدم تونستم تمرکز بیشتری رو در کارم بزارم. با تعدادی از افرادی که اینجا هستند تونستم آشنا بشم. یکی از بچه ها که زمینه کار مشابه من هست و فک میکنم توی زمینه هایی که هرکدام از ما بتونیم به هم کمک کنیم با هم تعامل خواهیم داشت. من خودم در زمینه تصویر‌سازی فعالیت می‌کنم و در این زمینه به افردای که اینجا فعالیت می‌کنند می‌تونم کمک کنم. و همینطور خودم تونستم توی تعدادی از مسائل از بقیه افرادی که می‌تونستم باهاشون مشورت کنم کمک بگیرم.

به نظر شما آیا فضای کار اشتراکی مشکل اکثر فریلنسر ها رو حل میکنه؟

من در زمینه رشته خودم میتونم بگم. چون به نظرم افراد تصویرگر مثل من شاید بیشتر تمایل داشته باشند  به جای کار کردن در محیط خلوت و آروم توی همچین محیط های پویایی باشند. همینطور بسیار نیاز دارند که دور و برشون شلوغ باشه. من خودم از زمانی که اومدم به نظرم خلاقیتم بیشتر شده چون بودن اینجا حال من رو بهتر کرده و تاثیرش رو در کارم میتونم ببینم.

مثلا من در منزل که کار میکردم شاید در طول ۳ روز یک فریم رو کار میکردم اما اینجا تاثیرش طوری بوده که من در یک روز میتونم یک فریم رو به بهترین شکل به اتمام برسونم.

نکته ای که شاید در فضای کاری مشترک دوست نداشتید؟

گاهی اوقات توجه آدم های ممکنه برای یک تصویر گر آزارهنده باشه. برای مثال چون کار ما به صورتی هست که توجه بقیه رو به خودش جلب میکنه گاهی وقت ها آزاردهنده است. من خودم با شلوغی اینجا مشکلی ندارم اما گاهی صحبت های افرادی که کنارت مستقر هستند ممکنه برای بعضی ها راحت نباشه.

لینک اصل خبر در سایت زاویه

    منبع خبر

    زاویه

    زاویه

    گوشه امنی برای تجربه، ساختن و یاد گرفتن

    نظرات