رئیس پارک علم و فن آوری استان زنجان: پارک علم و فن‌آوری زنجان به توسعه کارآفرینی و تکنولوژی می‌اندیشد

رئیس پارک علم و فن آوری استان زنجان: پارک علم و فن‌آوری زنجان به توسعه کارآفرینی و تکنولوژی می‌اندیشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ؛ داود مرادخانی رئیس پارک علم و فن آوری استان زنجان در نشست خبری بعد ظهر دیروز(پنج شنبه)، با اشاره به نرخ رشد علمی کشور و تبدیل تولیدات علمی  به شکل کاربردی، گفت:  علم  باید اثر بخشی خود را در جامعه نشان دهد و تبدیل به فعالیتهای کاربردی شود.

مرادخانی با اذعان به اینکه پارک علم و فناوری این موضوع را محقق کرده و بعد از دانشگاه تبدیل علم به اقتصاد و گردش آن  موثرعمل کرده است افزود: پارک زنجان طی یک سال از شروع بکار خود  توانسته از ۸۰ شرکت حمایت کند و نرخ رشد استقرار شرکتها دراستان در مقایسه با کشور رشد بیشتری را داشته است.

وی ادامه داد: پارک  علم و فن آوری استان زنجان برای ۶۲۲نفر و در مرکز رشد  برای ۱۱۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

مرادخانی با اشاره به اینکه همواره تلاش ما به هم افزایی و تمرکز در کار آفرینی و فن آوری است اظهارداشت: هم اکنون ۴۳ پارک علم و فن آوری  فعال است وهمه کسانی که به پارک می آیند باید ایده داشته باشدو وایده آنها  تبدیل به محصول شود  تا در ساختار پارک علم و فناوری  بنشیند و کسی محصول تولید کرده ولی هنوز تجاری نکرده باشد به مرکز رشد هدایت می شود.

وی با اذعان به اینکه  پارک علم و فن آوری منطقه آزاد است و  معاف از بیمه، مالیات ،تامین اجتماعی و گمرک  است اضافه کرد: با حمایت و همکاری دستگاههای ذیربط  افرادیکه چند ماه در شرکتهای دانش بنیان بیمه  داشته باشند می تواند در یکی از شرکتهای دانش بنیان  امریه بگیرند.

مرادخانی با تاکید براینکه  باید دانش در سبد جامعه نقش اساسی داشته باشد  گفت: اردوهای استارت آپی را در دل دانشگاه برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما دنبال انحصار نیستیم و هر تعداد که پارک عام و فن آوری ایجاد شود استقبال می کنیم گفت: هر ایده ای که  فن آورانه باشد حمایت می کنیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان زنجان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری استان زنجان

    پارک علم و فناوری استان زنجان

    پارک علم و فناوری استان زنجان یک پارک علم و فناوری در شهر زنجان می باشد

      نظرات