چهارده نکته کلیدی در مورد راه اندازی و مدیریت استارتاپ از زبان افراد حرفه ای

چهارده نکته کلیدی در مورد راه اندازی و مدیریت استارتاپ از زبان افراد حرفه ای

اگر قصد دارید به زودی برای خود کسب و کار کوچکی راه بیندازید و احتمال شکست آن را کاهش دهید بسیار خوش شانس هستید. در اینجا قصد داریم نکات مهمی که در مورد راه اندازی استارتاپ ها وجود دارد را از زبان کارشناسان خبره این حوزه با شما در میان بگذاریم.

اکوسیستم - با فراگیری و بررسی اشتباهات و یا اقدامات مثبت سایر کارآفرینان می توانید دانش خود را افزایش داده و زمینه رشد کسب و کارتان را افزایش دهید.

ما توصیه های کارشناسان 63 مرکز توسعه کسب و کار های کوچک (SBDC) را گرد آورده ایم تا به شما در راه اندازی و رشد دادن استارتاپتان کمک کنیم. این افراد هر روز با کارآفرینان در ارتباطند و مشاوره های رایگان و یا ارزان قیمت به آن ها ارائه می نمایند.

در اینجا با توصیه ها و نکات این کارشناسان در مورد راه اندازی کسب و کار جدید آشنا می شوید.

پایه و اساس استارتاپ ها

لی لمبرت، از کارشناسان یکی از مراکز توسعه کسب و کار ها (SBDC)، می گوید: "مشتری خود را بشناسید. اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین به موفقیت برسید، باید مشتریان خود و خواسته هایشان را بشناسید؛ این نکته کلید اصلی موفقیت است. مدت زمانی را صرف بازاریابی در سطح کوچه ها و خیابان ها کنید و قبل از شروع کسب و کار، با مشتریان آینده خود در سطح شهر صحبت کرده و مرتبا بازخورد هایشان را دریافت نمایید. انجام این کار باعث ایجاد روابط قوی و ماندگارتری با مشتریان می شود."

تاملا دارنل، مشاور مدیریتی مرکز Kentucky، می گوید: "در هنگام انجام تحقیقات، رقابت های خود را به دقت تحلیل کنید. بسیاری از کارآفرینان گمان می کنند که رقیبی ندارند، در حالی که این طور نیست. شما رقبای مستقیم و غیر مستقیم خواهید داشت."

برخی از صاحبان استارتاپ ها کار خود را با اطمینان و آگاهی از بازار مورد نظرشان شروع می کنند، ولی ممکن است راه موفقیت برای دیگران این چنین واضح نباشد. اگر شما جزو گروه دوم هستید، فکر خود را آزاد بگذارید و تور گسترده تری پهن کنید. انریکه رومرو، مدیر منطقه ای دانشگاه تگزاس، در این باره می گوید: " در نهایت شما از طریق کار کردن با مشتریان بیشتر، بازار اختصاصی خود را پیدا می کنید."

رابرت بن، مشاور هدایت کسب و کار ها در مرکز Arkansas، می گوید: تکالیف خود را قبل از شام انجام دهید! او هر از گاهی با مراجعانی مواجه می شود که گمان می کنند تا زمانی که پول برای پرداخت اجاره و تامین هزینه های شروع دارند، می توانند کسب و کاری راه اندازی کنند. او می گوید: " پس از انجام این کار، آن ها از نبود مشتری شگفت زده می شوند!" چه بخواهید در مورد بازار تحقیق کنید و یا اطلاعاتی در مورد آماده شدن و تهیه سرمایه مالی به دست آورید، منابع بسیاری وجود دارد که می تواند شما را پیش از آغاز کسب و کار برای آن آماده کند.

اگر مشکل شما داشتن ایده های زیاد باشد چه؟ مارلنا سندی، مدیر برنامه مرکز Illinois در این باره می گوید: "تلاش برای تحقق تمامی ایده های تجاری به صورت همزمان بیهوده بوده و دست یافتنی نیست." او پیشنهاد می کند از یک چک لیست امکان سنجی برای ایده های خود استفاده کنید تا ببینید کدام برایتان بهتر است. "بازار چگونه است؟ رقبایتان چطور؟ آیا تجربه دارید؟" این ها تعداد اندکی از سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید. "اول یک ایده را با موفقیت به سرانجام برسانید، بعد در مورد پیاده سازی ایده دیگر تصمیم بگیرید."

پول مهم است

به گفته رومرو قبل از راه اندازی کسب و کار، باید تا حد امکان حساب خود را صاف کنید. او می گوید: "روی اعتبار خود کار کنید و آن را بررسی نمایید. مالیات و پس انداز های خود را در نظر بگیرید و آگاهی خود از وضعیت مالیتان را به روز کنید، چرا که به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید، راه ناهمواری پیش روی شماست و نباید بار زیادی بر روی دوش داشته باشید."

 حال که صحبت از پول شد، فراموش نکنید که شما باید قبل از آغاز کسب و کارتان پول کافی داشته باشید تا بتواند هزینه های شما را حتی تا زمان ورشکستگی تامین کند. شما باید تصمیمات هوشمندانه ای برای حفظ منابع مالی و اعتبار تجاری خود اتخاذ کنید.

به گفته بن، اگر شما منابع مالی خود را از کارت اعتباری، بانک یا خانواده تامین می کنید، باید بسیار مراقب باشید. او می گوید: "صرف کردن احمقانه پول های خودتان شاید چندان اشکالی نداشته باشد، ولی وقتی شخص دیگری مثل اعضای خانواده پول خود را برای آغاز کسب و کار در اختیارتان می گذارند، باید مراقب باشید. این پول ها مثل وام است و باید پس داده شوند."

همچنین او می گوید که پیش بینی مسیر سودآوری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. او می افزاید: "اکثر صاحبان کسب و کار ها به دنبال کسب درآمد هستند، ولی شما باید حتی زمان ورشکستگی خود را هم پیش بینی کنید. در نتیجه، اگر نتوانستید به اهداف تعیین شده کسب و کار خود دست پیدا کنید، باید تصمیمات بزرگی بگیرید، که یکی از آن ها می تواند تعطیل کردن شرکت باشد."

سندی می گوید: "گسترده برگ (Spreadsheet) ها دوستان شما هستند. لیستی از هزینه های راه اندازی و عملیاتی تهیه کنید، بر هزینه های صرف شده نظارت کنید، تماس های خود را سازماندهی کنید و با تمام توان آن ها را به روز نگه دارید."

همانطور که کسب و کار خود را وارد بازار می کنید، تمامی هزینه های انجام شده را به خاطر بسپارید. برای مثال: رسانه های اجتماعی. رسانه های اجتماعی رایگان نیستند. دارنل در این مورد می گوید: "شما پول یا زمان خود را خرج می کنید. حضور در رسانه های اجتماعی به عنوان یک استارتاپ به زمان زیادی نیاز دارد."

کمک بخواهید

برای کمک گرفتن در زمان های لازم آماده باشید. بسیاری از کارآفرینان سعی می کنند همه کار ها را خودشان انجام دهند. سندی می گوید: "شما حجم عظیمی از مسئولیت ها را بر عهده خواهید داشت. مدیریت زمان نقشی کلیدی در به پایان رساندن اکثر وظایفتان ایفا می کند. ولی ممکن است وقت آن باشد که کارمندی را استخدام کنید تا در انجام وظایف به شما کمک کند."

لمبرت پیشنهاد می کند که برای خود یک راهنما و مربی پیدا کنید که شما را از میان چالش های بی شماری که پیش روی یک کارآفرین وجود دارد، عبور دهد. تحقیقات نشان می دهد 70 درصد کسب و کار های کوچکی که از مربی بهره برده اند، پنج سال بیشتر از سایر استارتاپ ها دوام می آورند.

در نهایت رومرو به کارآفرینان تازه کار توصیه می کند که همواره برای یادگیری آمادگی و اشتیاق داشته باشند. او می گوید: "شما اشتباه می کنید، خیلی هم زیاد. از این اشتباهات درس بگیرید و با استفاده از آن ها به جلو حرکت کرده و خودتان را ارتقا دهید."

    نظرات