نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق در اصفهان برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق در اصفهان برگزار می‌شود

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی؛

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق در اصفهان برگزار می‌شود

thum-dd۸۸c۲cd۸۵۸۱۲aacca۵-۸۴۵۲۳ ۱۱۴۵۰۱ نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق در اصفهان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت ۲۹ آذرماه لغایت ۱ دی ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس تعاریف سازمان جهانی یونسکو، صنایع خلاق مجموعه‌ای متنوع از صنایع شامل گردشگری، صنایع‌دستی، طراحی مد و لباس، طراحی و معماری، بازی‌های رایانه‌ای، سینما و انیمیشن، گرافیک، هنرهای تجسمی، تبلیغات دیجیتال، غذاهای بومی و غیره است.
در همین راستا افراد حقیقی و حقوقی فعال در این حوزه‌ها می‌توانند در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق به ارائه توانمندی‌های خود بپردازند. از ویژگی‌های صنایع خلاق می‌توان به رشد سریع و نوآوری، اتکا به استعداد انسانی، خلاقیت، سرعت انتقال بالا، روزآمد شدن و قدرت انتقال پیام فرهنگی اشاره کرد.
در شرایط فعلی که به دلیل تغییر اقلیم و خشک‌سالی و آلودگی‌های مختلف زیست‌محیطی، امکان توسعه صنایع بزرگ و آلاینده و جود ندارد، صنایع خلاق بهترین بستر برای رونق کسب‌وکار، ایجاد اشتغال از طریق صنایع پاک و غیرآلاینده محسوب می‌شود و آینده اقتصاد کشور در گرو توسعه این‌گونه صنایع خواهد بود.
از آنجا که این نمایشگاه با چنین تنوع موضوعی برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد لزوم حمایت نهادهای دولتی و بخش خصوصی فعال در این موضوعات بسیار احساس می‌شود.
نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق در اصفهان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت ۲۹ آذرماه لغایت ۱ دی ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

    مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

    مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد یک مرکز رشد در شهر مشهد می باشد

      نظرات