وبینار آموزشی مدل کسب و کار با  رویکرد فینتک در آذر ماه ۱۳۹۷ به صورت پخش زنده از تهران  برگزار گردید

وبینار آموزشی مدل کسب و کار با رویکرد فینتک در آذر ماه ۱۳۹۷ به صورت پخش زنده از تهران برگزار گردید

وبینار آموزشی مدل کسب و کار با رویکرد فینتک با تدریس سرکار خانم مریم نجفی (مشاور توسعه کسب و کار شرکت فینتک انصار) و جناب آقای مصطفی ثابتی (مدیر مرکز فینتک بانک انصار) در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۷ به صورت پخش زنده از تهران در شتاب دهنده کوانتوم برگزار گردید.

بنیانگذاران استارتاپ ها بر اساس مشکل و یا فرصتی که شناسایی می‏کنند تصمیم می‏گیرند کسب و کار خودشان را راه ‏اندازی کنند. آمارها حاکی از آن است که حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد استارتاپ ها در چهار سال اول حیاتشان از بین می‏روند و ۱۷ درصد این استارت آپ های شکست خورده به دلیل مدل کسب و کار نامناسب شکست می‏خورند. شناخت مدل های کسب و کار در مسیر خلق ارزش برای مشتریان کمک شایانی به بنیانگذاران استارتاپ ها می‏کند و به همین دلیل تدوین مدل کسب و کار از اهمیت ویژه‏ ای برخوردار است. فین تک ها که خود شاخه ای جدید از کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات مالی هستند نیز نیاز به مدل کسب و کار دارند، که البته با توجه به شرایط خاص فینتک ها ممکن است در بخش هایی از مدل کسب و کارشان با سایر صنایع تفاوت هایی داشته باشند. بررسی تخصصی مدل های کسب و کار انواع فین تک ها میتواند راهگشای شما برای راه اندازی استارتاپ فین تکی جدیدی باشد که در آینده امکان تبدیل شدن به کسب و کاری موفق را خواهد داشت.

با نگاهی به استارتاپ های فینتکی ایران مشاهده می‏کنیم عمده آنها در بخشهای محدودی از حوزه‏ های نه‏ گانه فینتک فعال هستند در صورتی که فینتک اقیانوسی است از مدل های کسب و کار و درآمدی متنوع و جذاب. در این دوره اصول و نکات کاربردی به منظور تدوین مدل کسب و کار و مدل های درآمدی با ارائه مثال های متنوع از استارتاپ حوزه فینتک بررسی شد.

لینک اصل خبر در سایت کوانتوم

    منبع خبر

    کوانتوم

    کوانتوم

    شتابدهنده عمومی

      نظرات