آیا پذیرش انواع نهادهای مالی در بورس امکان پذیر می‌شود؟

آیا پذیرش انواع نهادهای مالی در بورس امکان پذیر می‌شود؟

شرکت بورس تهران سعی دارد تا امکان پذیرش انواع نهادهای مالی در بورس را فراهم کند. موضوع مهم دیگری که همیشه در بازار مطرح بوده ورود شرکت‌های تعاونی به بورس است، در ارتباط با این موضوع بورس تهران برنامه‌ی مجزایی را در نظر دارد.

به گزارش اکوسیستم، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس در جواب به این پرسش که آیا شرکت‌های تولید کننده دخانیات نیز می‌توانند در بورس پذیرفته شوند، گفت: پذیرش شرکت‌ها در صورتیکه با استانداردهای بورس مطابقت داشته باشند، مشکلی ندارند و این شرکت‌ها نیز می‌توانند وارد بورس شوند. ولی در این مورد آنچه مطرح می‌شود، فرهنگ جامعه ایرانی در این خصوص است.

وی ادامه داد: به همین علت بورس تهران برای پذیرش آنها تلاش و پیگیری نمی‌کند اما مانعی نیز برای ورود آنها به بورس به وجود نمی‌آورد. به هر حال شرکت‌ها با رعایت کردن قوانین می‌توانند به بورس وارد شده و در تابلوی معاملاتی نیز معامله شوند.

درگاهی در مورد نحوه‌ی ورود استارتاپ‌ها به بورس، بیان کرد: بطور معمولا پذیرش استارتاپ‌ها از طریق VC ها امکان پذیر است. مدل تامین مالی آنها venture capital بوده و علت اینکه نمی‌توانند به بورس وارد شوند این است که هنوز به مرحله‌ی سود دهی نرسیده‌اند.

مدیر پذیرش شرکت بورس در مورد موضوع ورود تامین سرمایه‌ها به بورس نیز اظهار داشت: تامین سرمایه‌ها جزو نهادهای مالی هستند که در بازار سرمایه فعالیت دارند. عرضه این شرکت‌ها در بورس عملکرد مثبتی است که با تامین سرمایه امید شروع می‌شود.

وی درباره‌ی پذیرش صندوق تعاونی فرهنگیان در بورس، گفت: در آینده صندوق تعاونی فرهنگیان نیز وارد بورس می‌شود. از اینرو به منظور تسهیل ورود این صندوق به بورس، سعی داریم که زیر مجموعه‌های را نیز به بورس وارد کنیم.

درگاهی در پایان بین کرد: ما قصد داریم ورود تعاونی‌ها به بورس را توسط اصلاح دستورالعمل موجود اجرایی کنیم تا بخش تعاون بتواند بدون دردسر و مشکل وارد بورس شود.

    نظرات