اگر کسبوکارها بر موج فناوری سوار نشوند، از بین میروند / در رویداد تحول دیجیتال در بنگاههای اقتصادی مطرح شد
بیشتر سخنرانان این رویدادها به تحول در کسبوکارهای سنتی تاکید و سعی دارند هشدار دهند که اگر این کسبوکارها خود را با فناوری همراه نکنند و در واقع سوار کشتی خلاقیت و نوآوری نشوند، از بین میروند. حاجیپور در این نشست با بیان اینکه اتاق تهران از ۱۰ سال پیش تاکنون سعی کرده به حوزه مباحث فناوری ورود کند، گفت: «اکنون در قرن ۲۱ و در شرایط ورود به مباحث انقلاب صنعتی چهارم هستیم. در همین راستا کمیسیون حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اتاق ایران و تهران شکل گرفت. او به برنامههای اتاق تهران در در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و توضیح داد: «از کارهایی که معاونت کسبوکار اتاق تهران ایجاد مرکزی به نام هوش تجاری است، چراکه در حوزه کسبوکار نیاز به هوش تجاری داریم و باید آن را در بنگاهها نهادینه کنیم.» در ادامه طلایی توضیح داد که کشور ما از دهه ۷۰ در حوزه فناوری در ادامه این رویداد کاشف، مرشدی و خرمشاهی به سه ارائه درباره تحول او معتقد است که وقتی درباره تحول دیجیتال صحبت میکنیم، موضوع کسبوکار است نه فناوری. مرشدی در ارائه خود به این موضوع اشاره کرد که کسبوکارها در صورتی بهگفته مرشدی کسی که راهبران تحول دیجیتال هستند، باید نقشه راه داشته باشند و بر روی بهبود عملکرد و خلق ارزش کار کند. در این مسیر مدیر باید با سرعت عمل، مدیریت استعدادها و توانمندسازیها در تحول دیجیتال آشنا باشد.» او در ادامه این موضوع را مطرح کرد که بسیاری از کسبوکارها میپرسند که در تحول دیجیتال باید از مشاوره استفاده کنیم یا نه؟ مرشدی در این باره توضیح بهگفته او اپلیکیشنی مانند آپ اکنون ۳۵ میلیون کاربر و کل بانکهای ما ۱۲ میلیون کاربر دارند که این تفاوت را باید در تحول دیجیتال کسبوکارها دید. همچنین نوآوری در مدل کسبوکاری، همکاری با مشتریان، یکپارچهسازی کانالها، زنجیره تامین و نیروی کار شبکهای از قابلیتهایی است که تحول دیجیتال ایجاد میکند. اگر میخواهید مطالبی که درباره تحول دیجیتال در راه پرداخت منتشر شده را بخوانید، عبارت «تحول دیجیتال» را در کارد زیر تایپ و جستوجو کنید.
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات