پارک های علم و فناوری کشور بین المللی می شوند

پارک های علم و فناوری کشور بین المللی می شوند

بین المللی سازی پارک‌های علم و فناوری در راستای رفع نیاز‌ها سرلوحه ایران و دیگر کشورها خواهد بود.

به گزارش اکوسیستم، خسرو پیری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم بیان کرد: نشست انجمن بین المللی پارک‌های علم و فناوری با حضور نمایندگانی از پارک‌های علم و فناوری ایرانی در ترکیه برگزار خواهد شد، هدف از این نشست انتقال تجربیات پارک‌های فناوری کشورهای عضو است.

دکتر پیری ضمن اشاره به این موضوع که پارک‌های علم و فناوری در دنیا توسعه‌ی زیادی داشته است، گفت: در همین راستا پارک‌های علم و فناوری کشورهای دنیا انجمنی را در مالاگای اسپانیا تشکیل داده و هر ساله در راستای به وجود آوردن تحولات، نشستی را با حضور پارک‌های عضو در انجمن در یک کشور برگزار می‌کنند. مدیران پارک‌ها و مراکز رشد و متخصصان عرصه فناوری دورهم جمع می‌شوند تا تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و به یک تجمیع عملیاتی برسند.

وی ضمن اشاره به برنامه‌هایی که برای پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته شده است و مربوط به نتیجه‌گیری نشست فوق است، اظهار داشت: در این نشست بین المللی ساختن پارک‌های علم و فناوری کشورها مورد نظر بوده تا در نتیجه آن بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه افزود: ارتباط بین پارک‌های فناوری به این گونه است که یک شرکت دانش بنیان فعال در یکی از پارک علم و فناوری عضو به سهولت قادر خواهد بود محصول خود را به صورت مجازی به نمایش گذاشته تا علاوه بر خریداران داخلی، خریداران خارجی نیز به لیست خریداران اضافه شده و بدین ترتیب بازار مطلوبی برای محصول آن شرکت فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: این پارک‌ها اقتصاد جدید را برای کشور به ارمغان خواهند آورد، به همین دلیل باید از طرف دولت‌ها حمایت شوند.

پیری به استارتاپ‌ها نیز اشاره کرد و گفت: همچنین در طی این نشست قرار شد که استارتاپ‌ها متناسب با نیازهای کشور برگزار شوند، بطور مثال کشور ما که با بحران کم آبی روبرو است، استارتاپ‌هایی را در این حوزه برگزار خواهد کرد. علاوه بر این به گفته وی، کسب و کار و اشتغالزایی آن نیز در این نشست بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: سال گذشته نشست انجمن بین المللی پارک‌های علم و فناوری در کشور روسیه برگزار شده و امسال نیز محل برگزاری آن ترکیه خواهد بود و سال آینده قرار است در ایران و در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شود.

    نظرات