خیز پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری در استان

خیز پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری در استان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در آیین کلنگ زنی پروژه ۵ هکتاری مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان که با حضور استاندار، رییس دانشگاه، رییس پارک علم و فناوری کردستان و جمعی از مقامات استانی برگزار شد، بر تعامل پارک و دانشگاه در راستای گسترش کسب و کارهای مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری براساس توافقنامه‌های صورت گرفته تاکید شد.

استاندار کردستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح در دانشگاه کردستان، اظهار داشت: تعامل و ارتباط بین دانشگاه و پارک علم و فناوری نویدی برای توسعه استان است. مهندس مرادنیا با بیان اینکه این اقدام مشترک می‌تواند منجر به اجرای طرح‌های موفقی در توسعه استان شود، افزود: این تعامل به تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه هم منجر خواهد شد و نتایج مثبت فراوانی از جمله ایجاد اشتغال پایدار دارد. وی به نگرانی‌های مردم درباره تپه «کوچکه ره‌ش» سنندج و ساخت و ساز در این محوطه اشاره کرد و گفت: با تدبیر پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان در ایجاد شهر دانش، دیگر شاهد نگرانی درباره تخریب این تپه نخواهیم بود چرا که هیچ ساخت و سازی در آن انجام نمی‌شود. مردانیا تاکید کرد: ایجاد باغ گل و گیاهان دارویی و تحقیقاتی در شهر دانش واقع در «کوچکه ره‌ش» از اهدافی است که به منظور توسعه فضای سبز و نیز انجام کارهای علمی و تحقیقاتی و ایجاد اشتغال دنبال می‌شود.

در ادامه مراسم دکتر سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان اظهار داشت: از این پس دیگر مرزی میان پارک، دانشگاه و جامعه وجود ندارد و دو نهاد علمی، همگام و همدل با جامعه نهایت تلاش خود را در توسعه کسب و کارهای مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری در راستای توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار به کار خواهند بست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مقامات استان به دلیل حمایت‌های خود از پارک و دانشگاه برای عملیاتی کردن موافقتنامه فی‌مابین، گفت: با برداشتن مرز میان پارک و دانشگاه، استفاده از امکانات و زیرساخت‌ها شامل فضای کار مشترک، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و سایر امکانات علمی و آموزشی طرفین به صورت مشترک خواهد بود و برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارت‌آپی در استان کردستان با مشارکت و تعامل کامل صورت خواهد گرفت.

دکتر سعیدی همچنین با اشاره به در اختیار قرار دادن زمین ۵ هکتاری از سوی دانشگاه کردستان به پارک علم و فناوری، خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود فضای استقرار برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان، دانشگاه کردستان زمینی ۵ هکتاری را برای احداث ساختمانی برای فعالیت‌ شرکت‌ها اختصاص داده است. وی ادامه داد: براساس موافقتنامه ۵۰ درصد، از فضای استقرار به شرکت‌های ایجاد شده توسط اعضای هیئت  علمی دانشگاه، دانشجویان و یا کارکنان دانشگاه واگذار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در ادامه افزود: اراضی در اختیار پارک علم و فناوری کردستان در تپه کوچکه ره‌ش با همکاری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان، به باغ بوتانیک و  پارک و کلکسیون گیاهان دارویی و خوراکی به ویژه گیاهان بومی استان (در حدود ۵۰ گونه) تبدیل خواهد شد که این امر موجب استفاده بهینه از این منبع خدادادی برای توسعه کسب و کارهای پایدار به ویژه در حوزه گیاهان دارویی خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه در ارتباط و همکاری مستمر با پارک هستند، عملیاتی شدن این پروژه می‌تواند موجب هدایت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به بازار کسب و کارهای نو شود.

در ادامه دکتر صادقی رییس دانشگاه کردستان نیز  با اشاره به اینکه پیشنهاد احداث پارک در جوار دانشگاه، با استقبال وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور روبرو شد، گفت: با این کار زمینه ارتباط دانشگاه و پارک علم و فناوری فراهم شده و دانشجویان و اعضای هیئت علمی می‌توانند با پارک ارتباط داشته باشند و پارک هم از زیرساخت‌های دانشگاه بهره‌مند خواهد شد. وی در ادامه افزود: این موافقتنامه به منظور تقویت ارتباط بین دانشگاه و  پارک علم و فناوری است تا از تجربیات،امکانات و زیرساخت‌های یکدیگر استفاده بهینه و بیشتری شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات