اسکنر سه‌بعدی بدن ایران‌ساخت شد

اسکنر سه‌بعدی بدن ایران‌ساخت شد

اسکنرهای سه بعدی بدن در بررسی روند تغییرات بدن در زمینه‌های مختلف پزشکی و حتی طراحی و دوخت لباس بسیار پرکاربرد شده‌اند. این اسکنرها در ابتدا بیشتر برای استفاده در طراحی و دوخت لباس استفاده می‌شد ولی به مرور و با پیشرفت این تجهیزات از این اسکنرها برای مراقبت‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد صادق شاه آبادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «راهکارهای صنعتی سارنگ» که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کنترل کیفی با فناوری نوین پردازش تصویر فعالیت دارد درباره «اسکنر سه بعدی بدن آنیا» گفت: این اسکنر می‌تواند مدل سه بعدی بدن را بدست آورد. این دستگاه از دو بخش سکوی گردان و برج سنسور تشکیل شده است.

پس از ایستادن فرد بر روی سکوی گردان، سنسور سه بعدی روشن شده و سکوی گردان شروع به چرخش می‌کند تا سنسور تمام نقاط بدن فرد را ثبت و ضبط کند و در آخر نرم افزار آنیا مدل سه بعدی بدن فرد را نمایش می‌دهد.

اسکنر سه بعدی فالکونیکس، سیستم بازسازی مدل سه بعدی از تصاویر دو بعدی به روش فتوگرامتری است. اسکنر سه بعدی تابانوس و همچنین مرلینو، سیستم اندازه گیری کرنش به روش فتوگرامتری از دیگر تولیدات این شرکت است.

وی بیان کرد: کشورهای اصلی تولیدکننده این تجهیزات آمریکا، آلمان و روسیه هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «راهکارهای صنعتی سارنگ» درباره تعداد نفراتی که در این شرکت مشغول به کار هستند گفت: در این شرکت به صورت مستقیم ۱۷ نفر مشغول به کار هستند.

این فعال فناور افزود: نمونه تولید شده این شرکت با محصول مشابه آمریکایی به لحاظ نرم‌ افزاری و سخت افزاری قابل رقابت است علاوه بر این محصول این شرکت قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد.

شاه آبادی درباره قیمت تمام شده این محصول و قیمت محصول آمریکایی گفت: قیمت تمام شده محصول تولیدی این شرکت حدود ۳۹ میلیون تومان و قیمت نمونه مشابه آمریکایی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* سند حمایت طلبی کنترل آلودگی هوا اجرایی می‌شود

* تفاهم‌نامه همکاری بهره‌گیری از موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان امضا شد

* نانو ذرات فلزی راندمان مبدل‌های حرارتی پره‌دار را بهبود می‌دهد

* مراکز نوآوری حوزه پتروشیمی و داروسازی تاسیس می‌شود

* بهره برداری از توربین جریانی جزر و مدی در کشور عملیاتی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات