آغاز فرآیند پیوت برای یک استارتاپ

آغاز فرآیند پیوت برای یک استارتاپ

پیوت (Pivot) زمانی رخ می‌دهد که یک استارتاپ تصمیم می‌گیرد، جهت استراتژی‌های خود را تغییر داده و در حقیقت از مسیر دیگری به موفقیت دست پیدا کند.

به گزارش اکوسیستم، پیوت به معنی یافتن یک اختلال و استقبال از تغییرات است، این لغت متضاد کلمه‌ی رکود است. البته نباید پیوت را به تغییرات ناگهانی و سریع تعبیر کرد، زیرا یک فرآیند است.

فرآیند را می‌توان به سیستمی تکرار شونده‌ و سودآور تعبیر کرد که هر بار نتایج پایدار و مشابه‌ی را دارد، با در نظر گرفتن این موضوع، صاحبان استارتاپ‌ها برای حفظ رشد و موفقیت کسب و‌کار خود فرآیندهایی را باید استفاده کنند که نشان دهد چطور باید روند فعالیت‌های خود را تغییر دهید.

ما بطور ذاتی حالت دفاعی را دوست داریم، به این معنا که تمایل داریم جایگاه فعلی خود را حفظ کنیم. فرآیند پیوت به معنای تغییر این حالت ذاتی و فعال کردن بخش نوآورانه‌ی یک استارتاپ است. سوالی را که باید مرتبا از خود بپرسید این است که من در سه الی پنج سال آینده مشغول انجام چه کسب و کار و فعالیتی هستم؟

اگر پاسخی برای آن ندارید، پرسیدن این سوال بسیار حائز اهمیت خواهد بود زیرا باعث آغاز یک فرآیند خواهد شد. اینگونه سوالات ذهن را درگیر پیدا کردن پاسخی مناسب می‌کند و این آغازی برای فرآیند پیوت استارتاپ است. دائما به خود یادآور شوید که این تغییرات فرصت‌های زیادی را برای شما، برند و شرکت‌تان به وجود خواهد آورد.

سه گام مهم برای تغییرات موفقیت‌‌آمیز

  1. واضح باشید:‌ زمانی که اعضای یک برند آگاه باشند که چه افرادی هستند، قرار است چه کسانی را تحت تأثیر قرار دهند و کجا باید این افراد را بیابند، موفق‌تر خواهند بود. در نتیجه تغییرات را با آغوش باز پذیرفته و نسبت به دیگران شانس بیشتری برای موفقیت دارند.
  2. برای حرکت انگیزه داشته باشید: این موضوع که یک هدف بزرگ داشته باشیم، خوب است ولی گاهی اوقات وجود اهداف کوچک‌تر نیز الزامی است. این اهداف می‌توانند به ما نشان دهند که فعالیت‌هایمان بی ثمر نبوده است و مشغول به وجود آوردن تغییرات و فرصت‌های جدید هستند. علاوه بر این وجود اهداف کوچک‌تر در کنار هدفی بزرگ، باعث می‌شود که موفقیت‌های خود را در میانه‌ی مسیر جشن بگیریم و انگیزه‌ی ادامه دادن مسیر را افزایش دهیم.
  3. از میان برداشتن موانع: هر مسیری با موانعی همراه خواهد بود و مسلما برای دست یافتن به موفقیت باید این موانع را از سر راه برداشت، در این شرایط نوآوری اهمیت خود را اثبات می‌کند.

به عنوان یک کارآفرین شما باید همراه خودتان و کسب و کارتان را در مسیر رشد قرار داده و به موفقیت برسانید. مشارکت‌ها، فرآیندها و تغییراتی که در مسیر خود ایجاد می‌کنید جزو اساسی‌ترین وظایف شما به عنوان بنیان گذار یا مدیرعامل است. شما مسیر استارتاپ خود را مشخص کرده‌اید و اکنون باید دائما آن را هموار کنید.

    نظرات