سرمایه‌گذاران ۱۱ کشور به ایران آمدند

سرمایه‌گذاران ۱۱ کشور به ایران آمدند

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه ( ) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور: ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

شبکه تبادل فناوری گروه در راستای افزایش تبادلات فناورانه بین این ۸کشور اسلامی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است و دبیرخانه دائمی آن در ایران قرار دارد.

دومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری، یکی از رویدادهای است که در راستای اهداف شبکه تبادل فناوری برگزار شده است.

مخاطبان اصلی این رویداد وی‌سی‌ها، فرشتگان سرمایه‌گذاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند. سرمایه‌گذاران در این رویداد طی جلساتی در جریان کار یکدیگر قرار می‌گیرند و با هم برای سرمایه‌گذاری مشترک همکاری خواهند کرد. استارتاپ ها و کارآفرینان فناوری نیز در این رویداد و در نشست‌های B۲B حضور خواهند یافت.

مهدی صفاری‌نیا، دبیر شبکه تبادل فناوری در دومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری گفت: در بحث نیروی انسانی در جهان رقابت شدیدی وجود دارد و همه کشورهای عضو با بحران از دست دادن و مهاجرت نیروی انسانی به کشورهای پیشرفته مواجه هستند ولی غرب هیچ‌گاه دلسوز کشورهای اسلامی در این زمینه نخواهد بود و خودمان باید به فکر خود باشیم .

وی همچنین افزود: در این نشست و نشست‌های مشابه تجارب به اشتراک گذاشته خواهد شد و ما اگر به دنبال به اشتراک گذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری نباشیم و توانایی‌ها را به اشتراک نگذاریم رشد سریعی نخواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: در دبیرخانه شبکه انتقال فناوری تلاش شده است با برگزاری رویداد، فرصت‌ها اطلاع‌رسانی و در سال ۱ تا ۲ برنامه بین‌المللی اجرا شود و سرمایه‌گذاران را دور هم جمع کند. در حال حاضر همکاری‌ بین کشورهای اروپایی و کشورهای عضو بسیار بیشتر از همکاری میان کشورهای عضو است و برای حل این مشکل دولت‌های عضو باید اقدامات سیاسی مانند حذف ویزا و ایجاد صندوق‌های حمایتی را در دستور کار خود قرار دهند .

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

نوآوری و فناوری‌های حوزه رسانه و محتوای دیجیتال شتاب گرفت

ارایه دفاتر کار به شتابدهنده های دانش بنیان از سوی معاونت علمی

برنامه ۱۰۰ استارتاپ

پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات