بازدید رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از پارک علم و فناوری خراسان

بازدید رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از پارک علم و فناوری خراسان


بازدید رئیس و هیات همراه دانشگاه حکیم سبزواری از پارک علم و فناوری خراسان
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و هیئت همراه از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ دکتر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و هیات همراه در روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه سال جاری از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند و با رئیس و مسئولین پارک خراسان به گفت و گو نشستند.
دکتر قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان ضمن اشاره به اهمیت شبکه سازی گفت: طبق آمارهای IASP (انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری دنیا)، حمایت های مالی در رده‌های ششم و هفتم قرار دارد و اصلی‌ترین حمایت شبکه سازی است. در واقع شبکه سازی نیازی است که بسیار به چشم می آید.
وی به راه اندازی سیستم و مدل مفهومی برای ارزیابی مراکز رشد به صورت کنترل و مدیریت پروژه برای رسیدن به اهداف مختلف در جهت توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان پارک اشاره کرد و دراین خصوص ابراز کرد: همه این ها فرایندی شده و شرکت با طی این فرآیند ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. در واقع یک ارزیابی واقعی و هدفمند است.
وی ادامه داد: این مدل ارزیابی درحال ارائه و توسعه برای مراکز رشد کل کشور برای کل کشوراست.
دکتر قنبری گفت: ما با بضاعت ۳۴۰ شرکتی که داریم شرکتی که داریم، می توانیم همراهی افراد بزرگ را در کنار این شرکت ها فراهم آوریم.
رئیس پارک خراسان گفت: دانشگاه حکیم سبزواری نیز می تواند باتوجه به ظرفیت ها و بضاعت منطقه خود، به این شبکه متصل شود. وی همچنین از دیگر مدل های همکاری پارک با دانشگاه را همکاری پارک خراسان با دانشگاه فردوسی مشهد در جذب نیرو و تعریف پسا دکترا دانست که این مدل می تواند برای دانشگاه حکیم سبزواری نیز استفاده شود.
مهندس تفضلی معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه ۴۲۰۰ نفر با میانگین سنی ۳۰ سال در شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان مشغول به فعالیت هستند، گفت: همچنین ۸۰ درصد این افراد لیسانس به بالا می باشند و از این تعداد ۹ درصد دارای مدرک دکترا و ۴۰ درصد فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی مشهد هستند.
مهندس شریعتی مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان ضمن اشاره به ایجاد شبکه نوآوری مراکز دانشگاهی استان توسط این پارک، گفت: ایجاد این مراکز نوآوری و فضاهای اشتراک کاری به صورت دوره ای برنامه‌های مشترکی را بین این مجموعه ها راهبری می کند و جالب اینجاست که استقبال جدیدی از آنها شده، زیرا که منافع مشترکی دارند.
وی تصریح کرد: در واقع موازی کاری در شبکه دانشگاهی از بین رفته و به جای رقابت، در رشد یکدیگر کمک می کنند. در واقع اهداف این شبکه استفاده از ظرفیت هاست. وی ادامه داد: ما ضمن ارزیابی و عارضه یابی این شبکه،
همچنین مجموعه شتاب دهنده ها که در سالهای اخیر را افتاده اند نیز انجمن صنفی تشکیل دادند که به عنوان یک شبکه در کنار مراکز رشد پارک کار می کنند.
وی گفت: شبکه نوآوری دانشگاهی منحصر به جای خاصی نیست و اگر مرجعیتی در منطقه سبزوار ایجاد شود، دانشگاه حکیم سبزواری نیز می تواند از این ظرفیت استفاده کند.
در پایان؛ دکتر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ضمن ابراز خرسندی از رشد چشمگیر پارک علم و فناوری خراسان در سال های اخیر، خواستار تعامل و راه اندازی مرکز رشد دانشگاه تحت حمایت و نظارت پارک علم و فناوری خراسان شد و گفت: ایجاد یک مرکز رشد در سبزوار که دانشگاه‌های مختلف هم بتوانند در آن کمک کنند می تواند گام بزرگی در جهت رشد منطقه سبزوار باشد.
وی ادامه داد: این موضوع به اکوسیستم و مدل مفهومی همراه با زیر ساخت نیاز دارد، که پارک علم و فناوری خراسان آن را داراست.
دکتر مولوی گفت: پایش و بالا بردن مداوم سطح استانداردها و الزام رعایت کردن مدل استانداردها، کار بسیار ارزشمندی است.
شایان ذکر است رئیس و هیات همراه دانشگاه حکیم سبزواری از شرکت های دانش بنیان حسیب، ایمن موج توس و مجتمع ازمایشگاهی پارک علم و فناوری خراسان نیز بازدید کردند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات