پردیس فناوری پارک یزد در دانشگاه، نمونه موفق تعامل بین پارک علم و فناوری و دانشگاه

پردیس فناوری پارک یزد در دانشگاه، نمونه موفق تعامل بین پارک علم و فناوری و دانشگاه

مصطفی کریمیان اقبال، مدیرکل اسبق دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پردیس فناوری پارک یزد در دانشگاه، ایجاد این پردیس توسط پارک علم و فناوری یزد و تعامل با دانشگاه یزد را مثبت ارزیابی کرد و آن را نمونه موفقی از تعامل بین دانشگاه و پارک علم و فناوری دانست.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در نشستی که روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ در حاشیه بازدید از این پردیس برگزار شد، کریمیان اقبال با بیان اینکه دانشگاه معدن نیروی انسانی است، گفت: البته این نیروها خام هستند و باید آن ها را پالایش کرد که قطعا این کار وظیفه پارک های علم و فناوری، پردیس ها و مراکز رشد  است.
وی افزود: تصور اینکه پارک علم و فناوری با دانشگاه منطقه خود ارتباط خوبی نداشته باشد و پارک موفقی باشد امکان پذیر نیست.
کریمیان اقبال وجود مراکز رشد در دانشگاه ها را بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد و افزود: آن چیزی که دانشگاه‌های نسل سوم را از دانشگاه های معمولی متمایز می کند وجود چنین ساختارهایی است.
مدیرکل اسبق دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روش های بهبود عملکرد این مراکز گفت: تعامل مستقیم با شرکت ها، استفاده از افراد متخصص به عنوان منتور و ایجاد فضا جهت تعامل شرکت ها با یکدیگر از جمله این راه ها است.
داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ شرکت در این پردیس مشغول فعالیت هستند، گفت: البته تقاضاهای دیگری نیز برای استقرار در این مرکز وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات