تجهیز آزمایشگاهی «جداسازی اجزای مخلوط» بومی شد

تجهیز آزمایشگاهی «جداسازی اجزای مخلوط» بومی شد

شرکت دانش‌بنیان «کیان شار دانش» توانسته با چند سال تحقیق و پژوهش به تولید دستگاه «کروماتوگرافی» و همچنین کارل فیشر دست پیدا کند.

کوروش کرباسچیان عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان «کیان شار دانش» درباره فعالیت این شرکت گفت: این مجموعه کار طراحی و تولید انواع دستگاه‌های مورد نیاز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و کنترل کیفی در چند حوزه مختلف، کروماتوگرافی، داروسازی صنعتی و الکتروشیمی را انجام می‌دهد.

این فعال فناور ادامه داد: دستگاه کروماتوگرافی مایع با بازده بالا، یکی از بهترین روش‌های دستگاهی برای تعیین کیفی و کمی مواد موجود در ترکیب است. این ترکیب می‌تواند یک ترکیب دارویی، شیمیایی و یا نفتی باشد.

وی افزود: برای استفاده از این دستگاه، باید ترکیب مورد را در دستگاه قرار داد، این دستگاه با ویژگی‌هایی که دارد اجزای تشکیل دهنده مواد را جدا و کار تعیین هویت و تعیین مقدار را انجام‌ می‌دهد.

وی به کاربرد این دستگاه اشاره کرد و گفت: از این دستگاه در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و آزمایش‌های کنترل حین تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در شرکت‌های داروسازی از این دستگاه در کنترل حین تولید و کنترل محصول نهایی و در آزمایشگاه‌ دیگر مانند صنایع شیمیایی و صنایع غذایی در کنترل نهایی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کرباسچیان بیان کرد: در این شرکت برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان «کیان شار دانش» درباره واردات محصولات مشابه به کشور گفت: به دلیل تغییرات نرخ ارز واردات این محصول بسیار کم شده است.

این فعال فناور افزود: محصول این شرکت با بهترین‌های نمونه مشابه خارجی آن قابل رقابت است چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ قیمت.

وی ادامه داد: قیمت نمونه مشابه خارجی آن در حدود ۴۵ تا ۶۰ هزار یورو است. این درحالی است قیمت محصول تمام شده  این شرکت کمتر از ۱۷ هزار یورو است.

کرباسچیان بیان کرد: آمریکا، آلمان و کره جنوبی ۳ کشور اصلی هستند که نمونه مشابه این محصول از آنجا وارد کشور می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات