شرکت ها در سیاست گذاری و مدیریت پارک مشارکت خواهند داشت

شرکت ها در سیاست گذاری و مدیریت پارک مشارکت خواهند داشت


در آستانه برگزاری انتخابات نمایندگان شرکت های فناور مستقر در پارک، نشستی با حضور محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری، محمدقویدل، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک و جمعی از مدیران عامل شرکت های فناور مستقر در پارک، ۱۹ بهمن ۹۸ در سالن جلسات مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، محمد مهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران عامل شرکت های فناور پارک گفت: دیوارهای پارک برداشته شده و سعی داریم در فضای سیاست گذاری و مدیریت پارک، شرکت‌های فناور را بیش از همیشه دخیل کنیم.
وی افزود: حضور شما در بدنه تصمیم گیری و مدیریت پارک باید به نحوی باشد که حداقل در هر جلسه ۵ پیشنهاد مصوب از سوی همین نمایندگان وجود داشته باشد که در شوراهای مختلف با حضور شرکت‌ها و نمایندگان پرداخته شده است.
لطفی با بیان اینکه باید خواسته های خود را به سمت خواسته‌های توسعه ای ببرید، گفت: نمایندگان باید به صورت مرتب خواسته های شرکت ها را با ساز و کارهای مشخص پایش نموده و پس از آن نظرات را به هیئت رئیسه تقدیم کنند.
وی با اشاره به اینکه مزیت اصلی استقرار در پارک ها معافیت مالیاتی و بیمه نیست، گفت: پارک یزد سابقه بسیار خوبی در کشور دارد و باید برای حفظ این سابقه سعی کنیم مصوباتی تصویب کنیم که ما را به سمت توسعه و رشد پارک هدایت کنند.
شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک نیز در این نشست با بیان اینکه محیط نوآوری و کسب و کار نسبت به ده سال گذشته فرق کرده است، گفت: در حال حاضر محیط های کسب و کار از طریق استارتاپ ها شکل گرفته و بازیگران اصلی آن ها شرکت های فناور هستند.
وی افزود: ما نیز باید خیلی سریع با این تغییرات خود را همسو کرده و وارد این حوزه شویم.
شکوهی با اشاره به تاکید رئیس پارک علم و فناوری یزد به مشارکت شرکت ها در فرآیندهای قانونگذاری پارک، گفت: به دنبال این هستیم که نظرات شرکت ها در قانون گذاری ها اعمال شده که این کار در قالب تشکیل نهادهای مدنی و مشارکت آنها از جمله در انتخابات مجمع نمایندگان محقق می شود.
وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات آیین نامه تغییراتی داشته است.
لیلا آقایی، کارشناس خدمات فناوری و عارضه یابی پارک نیز در این نشست با اشاره به تغییرات آیین‌نامه برگزاری انتخابات، گفت: آیین نامه بازنگری شده تا با نیاز فعلی شرکت ها حداکثر مطابقت را داشته باشد.
وی افزود: در آیین نامه جدید از شرکت های دوره رشد دو نماینده، شرکت های دوره پیش رشد دو نماینده و شرکت های نهادهای فناوری همکار یک نماینده انتخاب شده و همچنین یک نماینده بدون حق رای از شرکت های دانش بنیان و فناور خارج از پارک انتخاب خواهند شد.
آقایی تاکید کرد: شیوه اجرای انتخابات نیز در این دوره تغییر کرده و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: هرچقدر مشارکت شرکت ها در انتخابات پر شور تر و قوی تر باشد نماینده حقیقی انتخاب شده و مطالبات آن ها راحت تر مطرح می شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات