محصول دانش‌بنیان ۶۰۰ درصد ارزان‌تر از محصول خارجی تولید شد

محصول دانش‌بنیان ۶۰۰ درصد ارزان‌تر از محصول خارجی تولید شد

یک شرکت دانش‌بنان در کشورمان توانسته با طراحی و تولید محصولات خود علاوه بر اشتغال‌زایی برای کشور را از واردات این قبیل تجهیزات و نیز از خروج مبالغ بسیاری ارز از کشور جلوگیری کند.

رضا کتابدار مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «زرین سامانه شرق» درباره نوع فعالیت و محصولات تولیدی این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های تله‌متری و اتوماسیون صنعتی آب و همچنین صنعت برق و اتوماسیون شبکه‌های توزیع و فعالیت‌های صنعتی و نیز طراحی و ساخت PLC های ماژولار و تولید تابلوهای RTU مورد نیاز و نیز طراحی و ساخت رادیو مودم‌های صنعتی فعالیت دارد.

این فعال فناور درباره کاربرد دستگاه PLC/RTU تولید شده این شرکت توضیح داد: این تجهیز در صنایع نفت و گاز، شرکت‌های برق، شرکت‌های گاز، شرکت‌های آب و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: این تجهیز، یک سیستم کنترلی است که در کنار تجهیزات موجود نصب می‌شود، دستگاه PLC/RTU این امکان را به کاربر می‌دهد تا سطح سایت را از طریق اتاق کنترل مرکزی کنترل و مانیتور کند.

کتابدار همچنین اضافه کرد: قابلیت ماژولار بودن دستگاه امکان گسترش تعداد ورودی خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ را فراهم ساخته و دستگاه را منعطف با نیازهای یک سیستم کنترل و مانیتورینگ جامع و کامل می سازد و قابلیت ارتباط با سایر تجهیزات و نرم افزارهای کنترل مانیتورینگ از طریق بسترهای سریال و اترنت و پروتکل‌های مختلف را دارد.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: به صورت ثابت و مستقیم ۵۰ نفر مشغول به کار هستند و به صورت غیرمستقیم نیز این تعداد بسیار بیشتر است.

وی درباره صادرات محصول به کشورهای منطقه نیز توضیح داد: قطعا به دنبال صادرات هستیم ولی برای صادرات به کشورهای منطقه به دلیل نبود زیرساخت مناسب در کشور مقصد هنوز امکان صادرات فراهم نشده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «زرین سامانه شرق» بیان کرد: پیش از آغاز فعالیت این شرکت تامین این تجهیزات از طریق واردات صورت می‌گرفت و در حال حاضر نیز به دلیل شرایط موجود واردات بسیار به سختی صورت می‌گیرد.

کتابدار درباره اختلاف قیمت محصول تولیدی این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت کالای ساخته شده کشور کره حدود ۵۰ درصد و نمونه اروپایی آن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد گران‌تر از محصول ایرانی است و این در حالی است که قابلیت و کارایی دستگاه خارجی و ایرانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات