استارتاپی که توسط کلاغ ها سطح شهر را تمیز می کند

استارتاپی که توسط کلاغ ها سطح شهر را تمیز می کند

یک استارتاپ توانسته با ساخت دستگاهی که نام آن را جعبه کلاغ گذاشته، به این پرنده‌ها آموزش دهد که چگونه ته سیگارها را از سطح شهر جمع کرده و جایزه بگیرند.

به گزارش اکوسیستم، روبن وندر ولاتون و باب اسپیک هنگامی که در حال قدم زدن در اطراف پارکی درآمستردام بودند و ته سیگارهای بسیاری را دیدند، این ایده به ذهنشان رسید که استارتاپی برای جمع آوری ته سیگارها از سطح شهر راه اندازی کنند.

آنها شروع به ایده پردازی کردند و ابتدا تصمیم گرفتند از ربات‌ها استفاده کنند، اما مسلما ربات‌ها کار سختی را برای جمع آوری فیلترهای سیگار از بین چرخ‌های ماشین‌ها و دوچرخه‌ها داشتند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان برای این منظور از ربات‌ها استفاده کرد. پس از آن به فکر استفاده از پرندگان افتادند.

استارتاپی که توسط کلاغ ها سطح شهر را تمیز می کنند

آنها برای این منظور کلاغ‌ها را مناسب می‌دانستند، زیرا این پرنده در کنار انسان در شهرها زندگی می‌کند و توانایی حل مسئله و یادگیری مستقل را نیز دارد. کلاغ‌ها جزو گونه‌های هوشمند قرار دارند که می‌توان هوش آنها را برابر با شامپانزه‌ها دانست. به دلیل درک آنها از علیت، می‌توانند مفهوم سازی کرده، از ابزارها کمک بگیرند، بازی کنند، از یکدیگر یاد بگیرند و حتی می‌توانند به انسان‌ها نیز کمک کنند. این پرندها تا حدی باهوش هستند که بعضی از آنها حتی می‌توانند بشمارند.

جعبه کلاغ به طور خودکار به این پرنده‌ها آموزش می‌دهد که می‌توانند در ازای برداشتن شی خاصی از روی زمین و تحویل آن به دستگاه، بادام زمینی دریافت کنند.

استارتاپی که توسط کلاغ ها سطح شهر را تمیز می کنند

    نظرات