نیازهای فناورانه صنایع تخمیری شناسایی و تامین می‌شود

نیازهای فناورانه صنایع تخمیری شناسایی و تامین می‌شود

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای شناسایی ظرفیت‌های موجود این صنعت در کشور اقدام به برگزاری رویداد تخصصی نیازهای فناورانه صنایع تخمیری کرده است.

واحدهای صنعتی تولید اتانول و خمیرمایه، به عنوان صنایع مادر بیوتکنولوژی، ورود کشور به عرصه تولید انبوهی از محصولات مفید را تضمین می کنند. صنایع تولید اتانول زیستی نیاز استراتژیک کشور و درگاه ورود به عرصه بیوتکنولوژی صنعتی است.

هم اکنون، در این صنعت، فرآیندهای تخمیر محصولات کشاورزی (به ویژه ملاس نیشکر) به طور ناقص طی می‌شود و حجم انبوهی از مواد نیمه فرآیند شده، با عنوان پسماند و پساب بوجود می‌آورد و مجموعه‌ای از مشکلات محیط زیستی و اقتصادی را بر جای می‌گذارد. از میان برداشتن موانع اقتصادی و محیط زیستی بر سر راه توسعه صنایع تخمیری و تولید اتانول و خمیر مایه بسیار با اهمیت است.

بر همین مبنا ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویداد «نیازهای فناورانه صنایع تخمیری» را ۲۱ اسفندماه امسال به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کند.

همه پژوهشگران، فناوران و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این طرح مشارکت کنند و طرح‌های خود را تا ۱۱ اسفندماه امسال به کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند. متقاضیان برای کسب اطلاعاتن بیشتر به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/?fkeyid= ;siteid=۱ ;pageid=۱۵۲۸ ;newsview=۴۹۲۹۰ مراجعه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

صنعت تخمیر از خانه تا کارخانه

موانع موجود برسر راه کارخانجات صنایع تخمیری رفع می شود

ضرورت استفاده از شتاب دهنده ها در صنایع تخمیری

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات