درنشست  بامدیران پژوهش سرای دانش آموزی؛ سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه برتقویت توسعه فرهنگ فناوری، نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان تاکید کرد

درنشست بامدیران پژوهش سرای دانش آموزی؛ سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه برتقویت توسعه فرهنگ فناوری، نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان تاکید کرد

درنشستی بامسئولین پژوهش سرای دانش آموزی خدمات و حمایت های پارک علم و فناوری کرمانشاه ازصاحبان ایده و فناوران تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دراین نشست دکتر معصومه خان احمدی با بیان اینکه  گسترش نوآوری و بروزخلاقیت‌های فناورانه و ترویج و توسعه فرهنگ علم اندوزی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از طریق فرهنگ ‌سازی ایده‌پردازی و ترغیب قشر عظیم دانش‌آموزان به نوآوری خلاقیت و تولید ثروت از دانش و فناوری امکان پذیر است، گفت : با همکاری های مشترک  می توانیم فرهنگ فناوری، نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان تقویت و توسعه دهیم .
وی افزود: با توجه به رشد سریع تکنولوژی، اصولی نظیر کارآفرینی، نوآوری، حل مسئله و تفکر نقادانه، از جمله مواردی هستند که آموزش آن ها به دانش آموزان،        می تواند در پرورش نسلی کارآفرین موثر باشد.
خان احمدی در ادامه برضرورت آشنایی دانش آموزان با موضوعات علمی نوپدید از قبیل استارت آپ ها، کارآفرینی و بازارچه های کسب و کار تاکید کرد.
وی  افزود:سوق دادن و هدایت ایده های دانش ‌آموزی به عمل و تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی آنان، ‌استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌های علمی-پژوهشی و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی از مواردی است که می توان در چارچوب تفاهم نامه همکاری به آن پرداخت .
وی در ادامه تصریح کرد: پارک علم و فناوری آمادگی دارد با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی نوآوری و کارآفرینی، رویدادهای ایده شو، تورهای فناورانه  برای دانش آموزان آنان را بیشتر با مفاهیم نوین فناوری و خلاقیت آشنا کند.
در ادامه این نشست مسئول شرکت های دانش بنیان استان ، مدیران دفاتر تجاری سازی ، جذب و پذیرش، ثبت اختراع ، پتنت و مراکز رشد جامع و کشاورزی به تشریح حمایت های خود از نوآوران پرداختند
همچنین در ادامه مهندس احسان معراجی مسئول پژوهش سرای ناحیه دو آموزش و پرورش به بیان ضرورت همکاری های مشترک و فراهم کردن زمینه استفاده دانش آموزان و معلمین  نخبه از حمایت های پارک علم و فناوری کرمانشاه پرداخت.
گفتنی است در استان کرمانشاه ۲۲ پژوهش سرای دانش آموزی فعال است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات