«کاوش» به زیست‌بوم نوآوری «البرز» می‌پیوندد

«کاوش» به زیست‌بوم نوآوری «البرز» می‌پیوندد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظهر امروز و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری توسعه زیست‌بوم شهرک تحقیقاتی کاوش بین وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، استانداری البرز و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امضا شد .

زیست‌بوم البرز میزبان قطب فناوری‌های پیشرفته است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم با بیان این‌که استان البرز اکنون قطب توسعه بسیاری از فناوری‌ها از جمله زیست‌فناوری است، ادامه داد: استان البرز در برخی از حوزه های فناوری به حدی از توانمندی رسیده است که یک قطب در آن حوزه فناوری به شمار می رود.

ستاری به حمایت معاونت علمی و فناوری از راه اندازی کارخانه نوآوری البرز و نهایی شدن آن تا تابستان سال آینده گفت و افزود: زیست‌بوم نوآوری در این استان به مرور در حال بلوغ و تکامل است؛ به طوری که پارک فناوری البرز با ایجاد این شهرک تحقیقاتی و فناور، ظرفیت بیشتری برای توسعه فناوری ها خواهد یافت و فناوران، مجال بیش‌تری برای فعالیت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان خواهند یافت.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، این زیست بوم با پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به صنایع، زمینه‌ساز توسعه‌ای پایدار می‌شود.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان از تکمیل حلقه‌های زنجیره فناوری و نوآوری با منشا دانشگاه‌ها و حمایت معاونت علمی و فناوری گفت و ادامه داد: آمادگی داریم برای این‌که زیرساخت‌های مستعد، شمایل دانش‌بنیان به خود بگیرد، هر حمایتی انجام دهیم؛ از جمله همین فضای شهرک تحقیقاتی کاوش که می تواند تحولات خوبی را در حوزه های گوناگون دانشی و فناورانه به ارمغان بیاورد.

ایجاد شهرک تحقیقاتی کاوش

شهرک تحقیقاتی کاوش در مساحت ۱۰۰ هکتار، در هم جواری تهران و استان البرز به توسعه زیست بوم فعالیت های فناورانه و نوآورانه با همراهی پارک علم و فناوری البرز کمک می کند.

در این نشست مقرر شد هفته آینده کارگروهی متشکل از طرف های تفاهم نامه جهت اجرای کامل مفاد تفاهم نامه تشکیل شود .

پایان پیام/۲۴ لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات