رویداد از نو (بانوی نوآور)

رویداد از نو (بانوی نوآور)

رویداد از نو با محوریت اشتراک گذاری تجربیات بانوان نوآور و فعال شرکت های دانش بنیان و نوپا با همکاری مرکز امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در راستای سرعت در رونق فعالیت ها در زیست بوم فناوری و نوآوری بانوان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

این رویداد همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و روز مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان برگزار شد. در سال‌های اخیر شاهد رشد فعالیت‌های فناورانه و استارتاپی توسط بانوان بوده‌ایم و آن‌ها حضوری موفق در عرصه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور داشته‌اند. بیان این تجربیات می‌تواند علاوه بر کمک به سایر بانوان کارآفرین برای شروع فعالیت به توسعه فعالیت‌ها در این زیست بوم کمک کند. دکتر زینب حمیدزاده، مشاور حوزه بانوان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و خانم سیدزاده، مشاور حوزه بانوان استانداری سیستان و بلوچستان مهمان ویژه این رویداد بود و بانوان موفق تجربیات خود را در حوزه کارآفرینی و فعالیت های استارتاپی در حضور ایشان بیان نمودند.

در آغاز این رویداد سرکار خانم سیدزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان، به تشریح اهمیت کارآفرینی زنان و نقش آنان در جامعه پرداختند و برنامه های اینچنینی را برای توسعه کارآفرینی در حوزه زنان استان بسیار مفید ارزیابی کردند.

در ادامه مهندس سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز نیز طی سخنرانی به بیان تجربیات به از نوی خود پرداختند.

خانم دکتر حمیدزاده با ابراز خرسندی از وجود پتانسیل‌های کارآفرینی عظیم بانوان استان که به مرحله اجرایی رسیده است عنوان نمودند رویداد از نو رویدادی است برای از نو شروع کردن و ساختن رویاهایی که زنان جامعه دارند.

در ادامه رویداد چهار بانوی کارآفرینی استان در حوزه های معدن، صنایع دستی، گردشگری و هنر به ارائه های انتقال تجربه خود پرداختند و در پایان پنل جذابی با حضور بانوان کارآفرین حوزه صنایع دستی استان تحت عنوان پنل چالش‌های صنایع دستی بانوان کارآفرین استان برگزار گردید.

همچنین در حاشیه این رویداد بازدیدی با حضور خانم دکتر حمیدزاده و آقای محمدحسین سجادی نیری، از شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در مجموعه پارک علم و فناوری بازدید نمودند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

      نظرات