حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی از فین تک ها

حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی از فین تک ها

ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای فعالیت استارتاپ‌های حوزه‌ی مالی از آنها حمایت کند.

به گزارش اکوسیستم، با هدف راه اندازی مرکز نوآوری در زمینه کاربرد فناوری و مدل‌های کسب وکار نوآورانه در حوزه خدمات و سرویس‌های مالی یا همان فین تک با مشارکت با مشارکت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، شبکه پرداخت شاپرک و دانشگاه صنعتی شریف و با حضور اعضای هیئت مدیره بانک ملی ایران، اعضای هیئت مدیره شاپرک، دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی و مدیران دانشگاه صنعتی شریف و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این دانشگاه برگزار شد.

مهدی فقیهی، دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی در این جلسه ضمن خاطر نشان کردن این موضوع که اجرای این طرح موجب آسان سازی بستر فعالیت برای استارتاپ‌های فعال در حوزه فین تک خواهد بود، گفت: در این نشست با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح شاهد تسهیل فضای استارتاپها در حوزه فین‌تک خواهیم بود، اظهار کرد: فین‌تک اصطلاحی است که از ترکیب دو مفهوم finance (مالی) و Technology (تکنولوژی) به وجود آمده و به کاربرد فناوری و مدل‌های کسب وکار نوآورانه در حوزه‌‌ی خدمات و سرویس‌های مالی گفته می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع با حمایت معاونت بانک ملی و شاپرک برنامه‌ای برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در عرصه خدمات و سرویس‌های مالی داریم. در راستای اجرای این طرح ستاد مذکور آمادگی خود را برای حمایت از موضوعات مختلفی مانند منابع اهرمی، منتورشیپ و انجام عملی مباحث و خدمات مشاوره‌ای‌ اعلام داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد توسعه ICT و فضای مجازی معاونت علمی، بررسی‌هایی در مورد شاپرک انجام داده تا با همکاری بزرگترین و مجهزترین شبکه پرداخت در خاورمیانه، مدل‌های کسب و کار نوآورانه را در حوزه‌ی مالی پیاده سازی کندو شاپرک به عنوان لیدر جریان استارتاپ در حوزه فین تک با حمایت این ستاد در جریان کار حضور خواهد داشت.

    نظرات