فناورانه‌های نانو برای خانه تکانی عید

فناورانه‌های نانو برای خانه تکانی عید

اما فناوری که این روزها در بخش‌های مختلف زندگی رسوخ کرده از خانه تکانی نیز غافل نشده است و فناوران محصولات نانویی متنوعی برای خانه تکانی شب عید تولید کرده‌اند.

محصولاتی فناورانه که هر یک با یک ایده هدیه‌‌ای با عنوان راحتی برای مصرف‌کننده همراه دارد. وجود مواد شیمیایی آسیب‌زا در مواد ضد عفونی یکی از مشکلات آنها در گذشته بود اما اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان مواد پاک کننده چند منظوره و اسپری‌هایی تولید می‌کنند که علاوه بر داشتن قدرت پاک کنندگی بالا، فاقد مواد شیمیایی خطرناک هستند. همچنین این مواد به سطوح نیز آسیبی وارد نمی‌کنند.

اسپری‌های آب گریز کننده نمونه محصولی دیگری است که فناوران تولید کرده‌اند و به وسیله آنها از شوره زدن، جذب آلودگی و پوسته پوسته شدن سطوح فلزی، شیشه و سرامیک جلوگیری می‌شود.

اسپری پاک‌کننده انواع شیشه، محلول پاک‌کننده سینک ظرفشویی، اسپری پاک‌کننده و براق‌کننده چوب، محلول پاک‌کننده چندمنظوره، اسپری پاک‌کننده صفحات نمایش، محلول زمین‌شوی، اسپری پاک‌کننده فرش و موکت، اسپری پاک‌کننده پارکت و اسپری پاک‌کننده چرم محصولات دیگری است که در این زمینه تولید شده است.

فرش‌های نانو آنتی باکتریال محصول جالب دیگری است که استفاده از آنها به کاهش عوامل بیماری‌زا در فضای خانه کمک می‌کند. در این فرش‌ها به علت استفاده از نانو ذرات با خواص آنتی باکتریال مانع از رشد کپک و باکتری می‌شود. با توجه به تماس بیشتر بدن کودکان با سطح فرش و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن کودکان، استفاده از این فرش امکان ابتلا به بیماری‌های پوستی و حساسیت را کاهش می‌دهد .

زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه نانو همچون قطاری که مسافرهای خلاقیت را حمل می‌کنند با سرعت در حال حرکت است. برای رسیدن به مقصد. سفری که خودکفایی، پیشرفت و آبادانی مقصد آن است. با قدامات فناوران ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۶۱۰ محصول نانویی در کشور تولید می‌شود که هر یک کاربردهای مخصوص خود را دارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

* صادرات محصولات نانو «ایران ساخت» افزایش می‌یابد

* صادرات محصولات نانو ایران به ۴۵ کشور جهان

* ایجاد حجم اقتصادی ۱۴۰۰ میلیاردی در نانو/برخورد قانونی با تولیدکنندگان تقلبی محصولات نانویی

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات