مصوبات چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

مصوبات چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

مصوبات چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۰۷ با حضور اعضاء ستاد تشکیل و موارد زیر مورد تصویب قرار گرفت.
  1. کمیته­ های اطلاع ­رسانی و مدیریت جو روانی جامعه –بهداشت و درمان- اجتماعی، امنیتی و اماکن عمومی- تدارکات و پشتیبانی- دانشگاهها و مراکز آموزش عالی – آموزش و پرورش و آموزش عمومی – راه و حمل و نقل عمومی – گردشگری و فضاهای ورزشی- با مدیریت وزرای محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی – بهداشت و درمان – کشور – صنعت، معدن و تجارت – علوم، تحقیقات و فناوری – آموزش و پرورش – راه ‌و‌شهرسازی – میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل و با مشارکت دیگر دستگاههای ذیربط موارد بررسی و به ستاد اعلام گردد. شرح وظایف و حیطه فعالیت کمیته­ ها متعاقباً ارسال گردد.
  2. ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با ریاست استانداران و دبیری روسای دانشگاههای علوم پزشکی تشکیل گردد.
  3. کلیه مدارس در استان­ها و شهرستان­هایی که موارد مثبت آلوده به ویروس کرونا COVID ۱۹ گزارش شده و به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده از روز شنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ به مدت ۳ روز تعطیل اعلام گردد و وزارت آموزش و پرورش به کمک سازمان صدا و سیما و شبکه مجازی آموزش از راه دور را جهت جلوگیری از وقفه آموزشی راه اندازی و پیگیری نماید.
  4. به دلیل امکان نقل و انتقال آلودگی توسط دانشجویانی که در هفته ­های گذشته به مناطق مختلف سفر کرده­اند و کاهش ریسک بیماری قرار شد از شنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ به مدت یک هفته کلیه کلاس‌های دانشگاههای دولتی و غیر دولتی تعطیل و ضمن استمرار سایر فعالیت­های دانشگاهها و حضور اساتید و کارمندان و باز بودن دانشگاه، کلیه موارد آموزشی از طریق آموزش از راه دور استمرار یابد.
  5. برگزاری نماز جمعه در شهرهایی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌گردد در جمعه این هفته موقتاً متوقف و در دیگر نقاط کشور با رعایت دستورالعمل مراقبتی و حفاظتی ابلاغی برگزار گردد.
  6. به ­مد ت یک هفته به دلیل کاهش ریسک آلودگی، حرم مطهر امام رضا (ع) ،حضرت معصومه (س)- حضرت شاه چراغ‌(ع) ، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ، امامزاده صالح (ع) غیر قابل دسترسی و زیارت و ادای سلام و احترام با عبور از صحن متبرکه این بزرگواران با زدن ماسک و شست و شوی دست قبل از ورود و با هدایت خدام بدون توقف امکان پذیر باشد. در زیارتگاههای دیگر استان­ها که به تشخیص رئیس دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی دارای شرایط خاص می­باشد طبق روال فوق عمل می­شود. در دیگر نقاط کشور نیز سازمان حج و زیارت کلیه دستورالعمل ­های بهداشتی و آموزشی جهت ورود زائرین محترم را اعمال نماید.
  7. در مسیر­های ورودی شهر­های پذیرای گردشگر و خروجی مناطق آلوده ایستگاههای قرنطینه و بازرسی، مستقر و کلیه موارد مشکوک تا ۱۴روز در قرنطینه نگهداری شوند و قرنطینه خانگی افراد مرتبط با موارد آلوده کماکان تا حصول اطمینان کادر بهداشتی از سلامت آنان ادامه یابد.
  8. تعطیلی کلیه مراکز تجمع فرهنگی از قبیل سینما­ها، کنسرت­ها و برگزاری مسابقات ورزشی بدون تماشاچی تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ تمدید گردد.
  9. کلیه مکشوفات تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی از قبیل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده کلاً در اختیار وزارت بهداشت، درمان آموزش و پزشکی قرار گیرد تا به ­نحو مقتضی توزیع شود.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

    پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات