اعتراض انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی نسبت به اخذ عوارض از تبلیغات دیجیتال

اعتراض انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی نسبت به اخذ عوارض از تبلیغات دیجیتال

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص دریافت عوارض تبلیغات گوگل برای بودجه سال ۱۳۹۹ شمسی، اعتراض خود را در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد. عزیزان پیشنهاد دهنده، در بخشی از پیشنهاد با اشاره به میزان مالیات کسب و کارهای اینترنتی در کشورهایی مانند ترکیه و اسپانیا و مطرح کردن اعداد ۲، ۳ و ۷ درصد، ناگهان به عدد ۵۰ درصد برای عوارض می‌رسند. چگونه می‌خواهیم از شرکتی که در ایران دفتر ندارد (گوگل) بخواهیم اعلام کند چه کسانی چه میزان تبلیغات رفته‌اند؟ شرکتی که تبلیغ رفته، آیا نمی‌تواند این تبلیغ را در دفاتر ثبت نکند؟ چرا که تنها ۲۵ درصد مالیات به آن تعلق می‌گیرد. آیا یک سازمان جدید قرار است در وزارت ICT راه اندازی شود و تعدادی حقوق بگیر به دولت اضافه شود و این سازمان احتمالا عریض و طویل بررسی تمام کلمات ممکن و میسر با IP‌های کل جهان را باید رصد کند تا «گوگل‌ادز روندگان» را رهگیری و شکار کند؟ شاید این راهکار جواب بدهد، اما چگونه می‌فهمیم که چه میزان ریالی، تبلیغ رفته‌اند؟ از خودشان می‌پرسیم؟ حالا مثلا اگر اعلام کنند ۱۰۰ هزار تومان بوده. شایسته است مرکز محترم پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به جای اتخاذ تصمیمات پشت درهای بسته، با گشودن درهای خود به روی فعالیت و نهادهای صنفی، نسبت به ارائه پیشنهاداتی که به قدرت گرفتن این کسب و کارها کمک کند اقدام نماید. شایسته است در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با آموزش‌های لازم، اصول «تفکر سیستمی» نهادینه شده و امیدوار باشیم شاهد ارائه چنین پیشنهادات غیر عملی که موجبات وهن قوه مقننه در اذهان فعالین صنفی را فراهم می‌کند نباشیم.

متن کامل خبر در سایت شنبه پرس

    منبع خبر

    شنبه پرس

    شنبه پرس

    شنبه پرس یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات