فناورانه‌های حوزه آب در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد

فناورانه‌های حوزه آب در سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد

تا کنون نیز طرح‌هایی به همت متخصصان و دانش‌بنیان‌ها با حمایت ستاد در این استان به اجرا در آمده است. در این زمینه و با هدف بررسی برنامه‌ها و پروژه‌های ستاد در این استان به تازگی جلسه‌ای تشکیل شد که در آن آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های ستاد در استان، موانع و چالش‌های موجود در راستای اجرای این برنامه‌ها بررسی شد.

این جلسه با حضور نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری برگزار شد. وی در این جلسه با اشاره به توجه ویژه ستاد به استان سیستان و بلوچستان و رفع مشکلات و چالش‌های موجود آن از طریق روش‌های نوین فناورانه بر هماهنگی هر چه بیشتر برای پیشبرد سریع تر برنامه‌های پیش بینی شده تاکید کرد.

وی در ادامه بکارگیری مالچ‌های رسی در تثبیت گرد و غبار، طرح‌های کوچک مقیاس برای اشتغال خانوارها ( گلخانه و استخرهای پرورش ماهی)، استقرار کشاورزی حفاظتی، طراحی و ساخت سامانه الگویی گلخانه دریایی، توسعه فناوری کاشت و فرآوری کاکتوس اپونتیا، تولید مصالح سبک از ماسه بادی, روش های نوین کاهش تبخیر اب های سطحی را از مهم‌ترین پروژه‌های ستاد در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

همچنین ابراهیمی بر ضرورت توجه به مدیریت ریسک سیلاب‌ها قبل از مدیریت بحران، ارتقا دانش و فناوری‌های بومی کنترل سیل از طریق هوتک‌ها و خوشاب‌ها و ساماندهی گرگروها (فرسایش شدید خندق‌ها) در منطقه بلوچستان و راهکارهای مشارکت مردم در اجرای پروژه ها برای پایداری آنها تاکید کرد و افزود: با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مربوطه در استان و پیگیری ستاد و استانداری موانع موجود برنامه‌های مذکور رفع و عملیات اجرایی آن‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه آب حمایت می‌شود

* بازار محصولات فناورانه و دانش‌بنیان حوزه آب گسترش می‌یابد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات