راه‌ حل‌های فناورانه به یاری بنگاه‌های صنعتی آمد

راه‌ حل‌های فناورانه به یاری بنگاه‌های صنعتی آمد

پس غلبه بر مشکلات فناورانه با استفاده از توانمندی نیروی متخصص در این مسابقه و رقابت رخ می‌دهد. در حال حاضر در ادامه برگزاری چالش‌های نوآوری دو چالش باز مطرح است که پژوهشگران می‌توانند برای رفع آن با اقدامات فناورانه اقدام کنند. فراخوان‌های مرتبط به چالش‌ها منتشر شده است تا پلتفرمی برای توسعه نوآوری باز در بنگاه‌های صنعتی باشد. پژوهشگران و فناوران ایرانی برای رفع مشکلات فنی این بنگاه‌ها می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

چالش‌های نوآوری «بالا بردن مقاومت لایه پلیمری در مقابل حرارت در دستکش‌های ایمنی و محافظ» و «افزایش مقاومت برشی لایه‌های پلیمری در دستکش ایمنی» این دو چالش باز هستند.

در این چالش‌ها چالش شرکت بوفالو به عنوان تولیدکننده تخصصی پوشاک و محصولات ایمنی کار با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی به دنبال توسعه راهکارها و روش‌هایی برای بالابردن مقاومت برشی لایه پلیمری کف دستکش و حرارتی با استفاده از فناوری نانو است .

علاقه‌مندان می‌توانند به طور رایگان در این چالش شرکت کنند و از تسهیلات حمایتی و اعتبار شبکه آزمایشگاهی در مرحله اول و جایزه نقدی بهره‌مند شوند. همچنین برگزیدگان نهایی این چالش برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی طرح و نمونه‌های اولیه خود تا مرحله تولید انبوه فرصت همکاری با شرکت بوفالو دارند.

مهلت ارسال طرح تا ۲۵ اسفندماه سال جاری است و اردیبهشت ماه ۹۹ داوری نخست طرح‌ها انجام و در تیرماه نیز طرح برتر اعلام می‌شود.

همچنین مسابقه طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های خلاقانه نانو، فرآورده‌های دارویی، مکمل، آرایشی و بهداشتی نوین؛ بویژه مبتنی بر نانوفناوری، فراخوان حمایت از طرح‌: در حوزه توسعه کاربردهای فناوری الکترونیک چاپی در منسوجات هوشمند ، کاهش میزان گوگرد در سوخت مورد استفاده صنعت دریایی و شناورها، ساخت برچسب ایمنی و محافظ چندمنظوره برای شیشه و پنجره و ایجاد خواص خودتمیزشوندگی و ضدالکتریسیته ساکن در سطح پنل‌های خورشیدی برخی از چالش‌های در جریان هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* ستاد نانو جدیدترین چالش نوآوری را برای رفع نیاز‌های فناورانه منتشر کرد

* رشد و پرورش نوآوری‌های نانو /یک چالش فناورانه حل می‌شود

* برگزاری چالش افزایش مقاومت برشی لایه‌های پلیمری در دستکش ایمنی

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات