تمدید مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا خرداد ۹۹

تمدید مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا خرداد ۹۹

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای، مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه ۱۳۹۸ را به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ تمدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به نقل از سازمان امور مالیاتی، با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، «امید علی پارسا» در بخشنامه ای جزییات، تسهیلات در نظر گرفته شده را ابلاغ کرد.

بر این اساس، مودیانی که بدهی قطعی شده خود را تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ پرداخت کنند، به میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه ۱۳۹۸ ( ۹۰ درصد برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط و ۸۰ درصد برای سایر مودیان) از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند بود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه این بخشنامه خاطر نشان کرده است: مودیانی که برگ مالیات قطعی آنها از تاریخ ۱۲ بهمن ۹۸ ابلاغ شده است، چنانچه حداکثر تا ۳۱ خرداد ۹۹ نسبت به پرداخت اصل بدهی قطعی شده خود اقدام کنند، مشمول حکم بند (۲) بخشنامه صادره ۲۷ مرداد ۹۸ خواهند بود.

مطابق حکم بند(۲) بخشنامه مذکور، آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که مالیات آنها از تاریخ اول مهرماه ۱۳۹۸ تا پایان سال جاری به قطعیت می رسد، در صورتی که اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش خود را حداکثر ظرف یک ماه بعد از ابلاغ برگ قطعی پرداخت کنند، معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش آنها بخشوده خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات