دومین حضور سورنا ستاری در اتاق بازرگانی تهران

دومین حضور سورنا ستاری در اتاق بازرگانی تهران

به گفته سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جمع فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، شرکت‌های دانش بنیان فقط به منظور فعالیت بخش خصوصی تعریف شده است.

به گزارش اکوسیستم، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران صبح روز سه شنبه میزبان دومین حضور دکتر ستاری بود، وی به منظور هم اندیشی برای همکاری جدی‌تر با بخش خصوصی در زمینه دانش بنیان و کارآفرینی در این نشست حضور یافته بود.

در این جلسه پیرامون موضوعاتی از جمله فاصله پارک‌های علمی و فناوری با بخش خصوصی، شیوه‌ی دولتی اداره شدن پارک‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در استان‌ها بحث و گفتگو شد. به گفته غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در این نشست، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در استان‌ها فقط در گرو هم اندیشی بیشتر اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری برای مشخص نمودن نقشه‌ی راه میسر خواهد شد.

دکتر ستاری که برای دومین بار در اتاق ایران حضور یافته بود، در این نشست ضمن اشاره کردن به زمان شروع فعالیت خود در معاونت علمی و فناوری در ابتدای دولت یازدهم، گفت: از همان زمان ایجاد تغییر در اقتصاد سنتی با توجه به بعضی مسائل از قبیل فرار مغزها ذهن ما را به خود مشغول کرده بود.

وی ضمن تاکید بر توسعه آموزش و کارآفرینی در کشور، بیان کرد: هم اکنون سیستم آموزش و دانشگاه‌ها با بخش صنعت و کسب و کار ارتباط کافی ندارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، به وجود آمدن شهرهای خلاق و فناور را با در نظر گرفتن پتانسیل‌های موجود، بهترین بستر به منظور گسترش فرهنگ ایده پردازی و نوآوری در جامعه دانست.

وی ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شهرداری تهران به منظور به وجود آمدن شهرهای خلاق، گفت: شکل گیری این شهرها طبق مکانیزم برد - برد برای شهرداری نیز درآمدزایی خواهد داشت.

دکتر ستاری ضمن خاطر نشان کردن تاثیر رشد خلاقیت و نوآوری در قالب شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، بیان کرد: هم اکنون راه اندازی یک استارتاپ در زمسنه حمل و نقل شهری ضمن اشتغالزایی، به میزان قابل توجهی نیز هزینه‌ی مردم را کاهش داده است.

    نظرات