تولید قارچ صدفی رنگی با خواص درمانی در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

تولید قارچ صدفی رنگی با خواص درمانی در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

شرکت مکریان قارچ صدفی دارویی سنا از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، قارچ‌های صدفی رنگی با خواص درمانی مختلف را تولید و روانه بازار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی،  نرمین سنایی مدیرعامل شرکت مکریان قارچ صدفی دارویی سنا با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است، افزود: این شرکت توانایی تولید حدود چهار تُن در هر دوره سه ماهه را دارد و  رنگی که قارچ ها دارند رنگ طبیعی خودشان بوده و این قارچ‌ها بستر بسیار زیادی از پروتئین و املاح و ویتامین است.

وی ادامه داد: برای مصرف بهتر این قارچ  محصولات فرآوری آن  به صورت قارچ خشک، پودر قارچ سفید و صورتی که بصورت مستقیم در غذاها استفاده می‌شود تولید شده است که خواص یک قاشق آن برابر با یک کیلو قارچ تازه است.

سنایی  بیان کرد: یکی از خواص عالی  این قارچ‌ها این است که با پختن و سرخ کردن، املاح و مواد معدنی آنها از بین نمی‌رود و ۷۸ درصد پروتئینی که قارچ صدفی دارد جذب بدن می‌شود که می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت و سبزی باشد.

مدیرعامل شرکت مکریان قارچ صدفی دارویی سنا، افزود : این محصول به استان های اهواز، تهران، آذربایجان شرقی و شهرهای آذربایجان‌غربی ارسال می‌شود و محصولات فرآوری شده  آن نیز بر اساس سفارش مشتری تولید می‌شود.

سنایی اظهار کرد: صادرات این محصول  فقط به کردستان عراق و آن هم پودر قارچ و قارچ خشک بوده  و  برنامه برای صادرات به ترکیه، روسیه و عراق را داریم.

وی با اشاره به اینکه مصرف قارچ‌های تولیدی به صرفه است  زیرا در موقع پخت کم نشده و رنگشان عوض نمی شود، ادامه داد: قارچ‌های صورتی سرشار از ویتامین‌های ب۱۲ و ب۶ بوده و خواص دارویی دارند و  برای سرطان کبد و مشکلات قلبی و عروقی استفاده می‌شوند و قارچ طلایی برای کسانی که ورم ریه دارند بسیار مفید است.

شایان ذکر است شرکت مکریان قارچ صدفی دارویی سنا از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده و پنج نفر بصورت مستقیم در کارگاه این شرکت  کار می‌کنند و  علاوه بر  آن یک مهندس ناظر  و یک نفر نیز امورات برندسازی و بازاریابی  این شرکت را انجام می‌دهند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات