استفاده از پرداخت الکترونیکی راهی برای افزایش فروش MSME ها

استفاده از پرداخت الکترونیکی راهی برای افزایش فروش MSME ها

در کشور هندوستان یکی از بخش های بزرگ صنعت، بخش های کارآفرینی کوچک هستند که به MSME ها مشهور هستند. بار بزرگی از اقتصاد بر دوش این بخش های کوچک اما تاثیر گذار است. با این وجود تا پیش از این در این بخش ها پرداخت ها به صورت غیر الکترونیکی انجام می شده است.

به گزارش اکوسیستم، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت گوگل و KPMG 68 درصد از استارت آپ های کوچک در هندوستان، در دریافت و پرداخت های خود همچنان از روش های سنتی و غیر الکترونیک استفاده می کنند.

حتی آن دسته از استارت آپ هایی که به زیر ساخت های دیجیتال دسترسی دارند نیز هنوز نتوانسته اند به طور کامل از این زیر ساخت ها در راستای رفع نیاز های خود استفاده نمایند. بر اساس این تحقیق از میان 51 میلیون استارت آپ کوچکی که در هند فعالیت دارند تنها دو درصد از آن ها از زیر ساخت های دیجیتال برای خرید و فروش آنلاین و پرداخت ها و دریافت های الکترونیکی استفاده می کنند.

یکی از فرصت های شگفت انگیز برای استارت آپ های فعال در هند، پیوستن به موج دیجیتال سازی است. در واقع استفاده از زیر ساخت های دیجیتال برای فروش آنلاین و پرداخت های الکترونیک می تواند مزایای بسیار زیادی برای این استارت آپ ها را داشته باشند.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده است که استفاده از زیر ساخت های دیجیتال در بسیاری از نقاط دنیا باعث شده است تا بسیاری از زنان خانه دار در برخی از کشورها از طریق اپلیکیشن هایی مثل واس اپ، فیس بوک و تلگرام کسب و کارهایی با ارزش 8-9 میلیارد دلار راه اندازی کنند.

در صورتی که استارت آپ های فعال در هند نیز بتوانند از این زیر ساخت ها استفاده کنند می توانند فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهند. بر اساس ادعای بسیاری از محققان استفاده از ساختارهای دیجیتالی در هند می تواند سلامت این استارت آپ ها را تضمین نماید. از طرفی به این استارت آپ ها کمک می کند تا از انزوا و محدود شدن به فعالیت محلی خارج شده و در بازارهای جهانی حضور یابند.

طبیعتا افزایش فروش منجر به افزایش تولید شده و به این ترتیب نیاز به نیروی کار نیز افزایش می یابد. بنابراین یکی دیگر از مزایای استفاده از زیر ساخت های دیجیتال افزایش بهروه وری و استفاده از نیروی کار است.

هند از جمله کشورهایی است که در سال های اخیر رشد اقتصادی بسیار بالایی را تجربه می کند. از این رو با افزایش استفاده از زیر ساخت های دیجیتال توسط شرکت ها و استارت آپ های کوچک فعال در این کشور، علاوه بر افزایش بهبود اقتصاد در این کشور، افزایش اشتغال نیز در این کشور صورت خواهد گرفت.

البته نکته مهم در استفاده از زیر ساخت های دیجیتال در استارت آپ ها پذیرش عمومی استفاده از این زیر ساخت ها و فرهنگ سازی عمومی در بکارگیری این امکانات توسط عموم جامعه است. در واقع علاوه بر اینکه تصمیم استفاده از امکانات دیجیتال در کسب و کار و استارت آپ ها تا حدودی بر عهده دولت و شرکت ها است اما پذیرش آن از طرف افراد در جامعه نیز به موفقیت استفاده از آن نیز مربوط است.

بنابراین موفقیت استفاده از امکانات دیجیتال بسته به پذیرش عمومی در اجتماع است تا جایی که افراد به جای استفاده از روش های سنتی برای پرداخت، از روش های الکترونیک برای پرداخت های خود استفاده کنند.

    نظرات