برند بوش برای دریافت سریع نتیجه آزمایش...

برند بوش برای دریافت سریع نتیجه آزمایش...

برند بوش برای دریافت سریع نتیجه آزمایش کرونا دستگاه ساخت

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، برند بزرگ لوازم الکترونیکی بوش در آلمان موفق شده آزمایشگری را برای تشخیص سریع بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا بسازد. از طریق این دستگاه می‌توان در حدود دو ساعت و نیم نتیجه آزمایش را به دست آورد .
ویروس کرونا فعالیت انسان‌ها در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده و در موارد بسیاری آن را به حالت تعلیق در آورده است .
مشکل عمده در جلوگیری از گسترش وسیع کرونا و سرایت سریع بیماری کووید ۱۹ که بیماری سخت ریوی است و بسیار شبیه سرماخوردگی شروع می‌شود این است که به موقع ویروس آن در بدن بیمار تشخیص داده نمی‌شود .
هیچ دارویی تاکنون برای درمان کووید ۱۹ در دسترس نیست و هیچ واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تولید نشده است .
وبسایت شبکه اول تلویزیونی آلمان، ARD ، در گزارشی که روز پنجشنبه ۲۶ مارس (۷ فروردین) در این باره منتشر کرده نوشته است که گروه فناوری شرکت بزرگ لوازم الکترونیکی “برند بوش” به همراه آزمایشگاه‌های Randox موفق به ساختن یک آزمایشگر جدید به منظور به دست آوردن سریع جواب آزمایش کرونا شده است .

از چه زمانی این دستگاه آماده استفاده است؟

بر اساس گفته این برند، آزمایشگر جدید می‌تواند زمان تحلیل آزمایش تشخیص ویروس کرونا در بدن فرد مبتلا را به دو ساعت و نیم کاهش دهد. برند بوش همچنین گفته است که این آزمایشگر می‌تواند نتیجه آزمایش از ده بیمار تنفسی را همزمان تشخیص دهد. در خبر برند بوش در این باره آمده است که این دستگاه به طور کامل خودکار، از ماه فوریه (از سه هفته پیش) در دسترس است اما پس از آزمایش‌های ضروری در باره مبتلایان به کووید ۱۹ می‌تواند از ماه آوریل مورد استفاده قرار گیرد .

از این آزمایشگر در کجا استفاده می‌شود؟

آزمایشگر سریع برند بوش  به طور کامل خودکار است و نیازی به پرسنل آزمایشگاهی تخصصی ندارد. بنابراین آزمایشگر جدید می‌تواند در آینده به طور مستقیم در مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها برای تشخیص سریع بیماران مبتلا به ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این دستگاه از رفت و آمدهای اضافی و پخش بیشتر ویروس جلوگیری به عمل خواهد آمد. به این ترتیب می‌توان با سرعت بیشتری بیماران آلوده به ویروس کرونا را از بقیه جدا کرد .
به دست آوردن پاسخ آزمایش با شیوه‌های آزمایشی فعلی برای تشخیص ویروس کرونا در بدن افراد تا دو روز به طول می‌انجامد .

چگونگی عمل آزمایش جدید

در روش جدید از بینی یا گلوی بیمار نمونه برداری می‌شود. این نمونه برای تجزیه و تحلیل در دستگاه قرار می‌گیرد. یک دستگاه می‌تواند ده آزمایش را در روز انجام دهد. برند بوش می‌گوید که استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و به دوره آموزشی ویژه برای کار کردن با آن نیازی نیست .
دقت ۹۵ درصدی جواب آزمایش
درستی پاسخ آزمایش سریع کووید ۱۹ با آزمایشگر جدید بیش از ۹۵ درصد است و بنابراین استانداردهای کیفیت مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی (WHO) را داراست. آزمایش‌هایی نیز برای به دست آوردن نتیجه سریعتر تست کرونا در حال انجام است .
شرکت های مختلفی در سراسر جهان بر روی آزمایش‌های تشخیص سریع ویروس کرونا در بدن انسان کار می کنند. همچنین در حال حاضر متخصصان بر روی روش‌هایی تحقیق می‌کنند که بتوانند مانند آزمایش بارداری نتیجه آزمایش کرونا را در عرض چند دقیقه ارائه دهند. به گفته کارشناسان، این نمونه‌ها هنوز قابل عرضه به بازار نیستند .
برند بوش” یک شرکت بزرگ فناوری است که در سال ۱۸۸۶ در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است. این برند یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان لوازم خودکار در جهان است. دفتر مرکزی “برند بوش” در شهر گرلینگن آلمان قرار دارد .

منبع: دنیای برند

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات