صعود به قله‌های جهانی علمی

صعود به قله‌های جهانی علمی

شاید چند سالی بیشتر نباشد که بازار اخبار زیست فناوری در ایران داغ شده است. علمی کهن و قدیمی که ریشه در اعصار گذشته و نیاکانمان دارد. اما به دست فراموشی سپرده شده بود. ایرانی پیشرو در علوم زیستی که به دلیل اتکا به منابع نفتی و غیر خودی خود، شده بود یک واردکننده فناوری‌های زیستی.

ایران یکی از کشورهای پیشرو در زیست فناوری است و تلاش‌های گوناگونی برای توسعه این علم در کشور صورت گرفته است. تلاش‌هایی که بیشتر از جنس همت و غیرت ایرانی است. چون در این برهه زمانی که از همه طرف درگیر مشکلات تحریم‌های اقتصادی هستیم رسیدن به این پیشرفت‌ها تنها به یاری دستان قدرتمند و توانمند جوانان میسر خواهد شد.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از یاریگران این عرصه پا به میدان مبارزه گذاشته و چند سالی است که در کنار دیگر بازیگران این حوزه فعالیت می‌کند و در تلاش است تا سامانی به فعالیت‌های این حوزه دهد.

در روزهای سخت تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا این توانمندی‌ها خود را بیشتر نمایان کرده است. روزهایی که اگر نباشند جوانان و متخصصان داخلی راه به جایی نخواهیم برد و به بن‌بستی ناامیدی می رسیم. اما تلاش‌ها از آغازین روز شیوع این بیماری آغاز شد و اخبار خوش آن به بیرون از مرزهای کشور هم رسید.

جوانانی از جنس شعور، شور و معرفت که با سلاح علم و ایمان به جنگ دشمنی‌ها و نامرادی‌های روزگار رفتند تا پیروز میدان شوند و نام ایران را در قله‌های افتخار نقش بندند. ایرانی با صلابت و پیروز که با سلاحی از جنس ایران و با یاری از تجربیات جهانی در تلاش است تا زیست‌فناوری را مایه حیات مردم کند.

در این روزهای نفس‌گیر به میدان آمده ایم تا با کمک زیست‌فناوری به داد مردم برسیم. نفس‌های به شماره افتاده آن‌ها را احیا کنیم. امید از دست رفته‌اشان را جانی تازه دهیم و با شکست دادن بیماری کرونا آن هم با داشته های داخلی اثبات کنیم که ایران می‌ماند، ایرانی برقرار است و راهی تا صعود به قله های جهانی علم نمانده است.

*دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات