«جهش تولید » با حمایت از ایده های نوین مهیا می شود

«جهش تولید » با حمایت از ایده های نوین مهیا می شود

« علی باستی»در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه توجه به علم و دانش زمینه رونق اقتصادی را فراهم می‌کند بر حمایت از طرح‌های اقتصادی به‌ویژه طرح‌های نوین و خلاقانه تاکید کرد.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک و علم فناوری از ایده‌های جدید حمایت می‌کند تا تبدیل به اشتغال و کسب درآمد شود گفت: از شرکت‌هایی که دارای ایده‌های درآمدزا باشند، حمایت‌های ویژه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: توجه به ایده‌های نوین و سرمایه‌گذاری در این حوزه اشتغال جوانان بیکار تحصیل کرده را مهیا می‌کند.

باستی به مراکز رشد اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز رشد در گیلان در شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، انزلی، رودبار و آستانه اشرفیه فعالیت می‌کنند که استقرار فیزیکی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک به نوعی حمایت از این ایده‌ها بوده و از امتیازات ویژه‌ای برخورددار می‌شوند.

وی به شعار سال "جهش تولید" اشاره و تصریح کرد: توجه به کالای ایرانی و گسترش شرکت‌های دانش بنیان تحقق شعار سال را مهیا می‌کند.

باستی به افزایش کارآیی شرکت‌های دانش‌بنیان در این سال اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شهرک علمی و تحقیقاتی در زمینی به مساحت هشت هکتار و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این شهرک یکی از اقدامات موثری بود که اواخر سال گذشته فاز نخست این شهرک در گیلان افتتاح شد.

رییس پارک علم و فناوری گیلان افزود: ایران در شتاب رشد علمی جز کشورهای برتر دنیاست و توانسته در بخش‌های مختلف هسته‌ای، داروسازی و نانو و .... پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

باستی با بیان اینکه ایران دارای ۲۰۰ دانشمند و محقق برتر بوده که خوشبختانه تعدادی از این دانشمندان گیلانی هستند خاطرنشان کرد: ایران بیش از سه میلیون دانشجو دارد که ۴۰ درصد در تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.

لینک خبر در خبرگزاری شبستان کلیک کنید

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات