۳ محصول جدید در حوزه فناوری مکاترونیک و مخابرات تولید شد

۳ محصول جدید در حوزه فناوری مکاترونیک و مخابرات تولید شد

هادی آگاهی مدیر عامل شرکت توسعه سازان امید یکتا در این‌باره گفت: این شرکت با دور هم جمع شدن ۶ جوان فارغ التحصیل دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است، جدای از بحث‌های مالی که اصل و اساس تاسیس هر شرکتی است، تمایل جمعی برای خدمت به کشور هم در بین اعضا قوی بود. وقتی به روزهای اول نگاه می‌کنم، می‌بینم که تمایل داشتیم باری از روی دوش کشور برداریم، البته به آن اندازه‌ای که در توان داریم .

آن شش جوان، هیئت مدیره شرکت را تشکیل دادند و توسعه سازان امید یکتا فعالیت خود را آغاز کرد. مدیر این شرکت در مورد هدف اصلی‌اش می‌گوید: هدف اصلی شرکت، تولید محصولات فناورانه‌ی ترکیبی، از سه رشته برق، مکانیک و نرم افزار است.جمعی از نخبگان دور هم جمع شدند و هر کدام با توجه به تخصصی که دارا بودند و نیاز سنجی که در حوزه خودشان داشتند، طرح‌هایی ارائه کردند.

آگاهی اینگونه ادامه داد: محوریت شرکت بر توان فنی بچه‌ها و اعتماد به این بود که این جمع با شرایط خاص علمی و نخبگی که برخی از اعضا داشتند، احتمالاً می‌تواند محصولات خاصی تولید کند. ایده‌های اصلی شرکت در مذاکرات مختلف داخل و خارج از مجموعه مطرح می‌شد. بعد از مشخص شدن توانایی‌های فنی افراد در سال اول، مجموعه‌ای از طرح‌ها با هدف تولید تجهیزات مختلف تولید شد. بعد از آماده‌سازی طرح‌ها، ذهن ما هم نسبت به آنها مرتب و نظام یافته‌تر می‌شد. بنابراین به سراغ خریدار احتمالی محصول رفته و مذاکرات را شروع می‌کردیم. تا به امروز بیش از ۵۰ طرح از ایده‌های اولیه به این مرحله راه یافته‌اند و از میان آنها تا امروز حدود ۱۰ محصول به مرحله تولید رسیده‌اند. هنوز هم همین روال رو طی میکنیم.

از ایده تا محصول

وی با تشریع فرایند کار این مجموعه فناور ادامه داد: هر شرکتی موازینی برای قبول طرح‌ها و اجرایی کردن آنها در مرحله تولید دارد. در شرکت توسعه سازان امید یکتا، ایده اصلی محصولات در کمتر از ۶ ماه به مرحله نمونه‌سازی می‌رسند. به عبارت دیگر، پروژه‌ای که نمونه‌سازی آن بیش از ۶ ماه زمان ببرد، از نظر هیئت مدیره، مورد پذیرش نیست. معمولا پس از سرمایه‌گذاری اولیه و تولید نمونه اول، روال تامین مالی و تولید نمونه‌های دیگر با هزینه کارفرما شروع می‌شود. طرح‌هایی بوده که حتی پس از نمونه‌سازی متوقف شده‌اند. ولی برخی دیگر به مرحله تولید صنعتی رسیده‌اند.

مدیر توسعه سازان امید یکتا با اشاره به این نکته که در طول مدت فعالیت، در حفظ بقای شرکت خود موفق بوده‌اند، گفت: توسعه طولی لازمه تولید محصولات فناورانه است. اما تلاش اصلی شرکت در ضمن توجه به این شاخص، توسعه عرضی و تولید محصولات متنوع در حیطه تجهیزات و فناوری‌های همسایه بوده است. چرا که معتقد بودیم امکان بقای شرکت‌ها در شرایط رکود فعلی، تنها با داشتن یک محصول، کمی دور از ذهن است. خوشبختانه توانستیم این ایده را محقق کنیم.

آگاهی درباره خروجی محصولات شرکت خود گفت: تا به امروز موفق به تجاری سازی ۱۰ محصول شرکت شده‌ایم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به امید خدا در سال‌های پیشرو، این عدد به ۱۵ محصول خواهد رسید.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

نوآوری و فناوری‌های حوزه رسانه و محتوای دیجیتال شتاب گرفت

ارایه دفاتر کار به شتابدهنده های دانش بنیان از سوی معاونت علمی

برنامه ۱۰۰ استارتاپ

پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات