حال وخیم استارت‌آپ‌ها در روزهای کرونایی

اما شیوع ویروس کرونا تمام معادلات این کسب‎وکارهای نوپا را بر هم زد به‌طوری‌که در این میان برخی از این استارت‌آپ‌ها به ورطه تعطیلی کشیده شدند. با این حال، این پایان داستان تلخ استارت‎آپ‎های حوزه گردشگری نیست، زیرا تا زمانی‌که کشور درگیر ویروس کرونا باشد نمی‌توان انتظار داشت، رونق به بازار کساد این استارت‎آپ‎ها برگردد و حتی ممکن است آنها را به ورطه تعطیلی بکشد. البته استارت‌آپ‌های این حوزه آماری از کاهش حمل‌ونقل یا تعداد مسافرت‌ها نداده‌اند اما این روزها که شهروندان ترجیح می‎دهند کمتر از خانه خارج شوند یا از خودروهای خود به جای وسایل حمل‎ونقل عمومی استفاده کنند؛ نشان می‎دهد بازار این استارت‎آپ‎ها کساد است. مدیرعامل تپسی خواستار پذیرش ریسک بیشتر برای اختصاص وام‌های صندوق نوآوری و شکوفایی به استارت‌آپ‌ها است و مدیرعامل اسنپ از دولت می‌خواهد در این شرایط این شرکت‌ها را از پرداخت مالیات ارزش‌افزوده معاف کند. اما در میان توفان سهمگینی که با شیوع کرونا در اقتصاد کشور افتاده، لیست بلند بالایی از این استارت‎آپ‎ها و عمدتا ناشناخته وجود دارد، غرق شده یا از حال از بین رفتن هستند. اگرچه در جلسات ستاد مقابله با کرونا طرح‎های حمایتی از این استارت‌آپ‌ها مانند پخش تبلیغات رایگان از صداوسیما مطرح شد که در نهایت برای افراد منافع اجتماعی به همراه داشت، اما نگاه انحصاری صداوسیما و نگرانی از جریمه شرکت توسکا از سازمان مذکور مانع از آن شد که چنین شرایطی برای استارت‎آپ‎ها تسهیل شود.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات