اتمام اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات

اتمام اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات

به گفته بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که تا سال ۱۴۰۲ اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان به اتمام می‌رسد.

به گزارش اکوسیستم، بهزاد سلطانی در بیست و ششمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری با اشاره به اینکه هدف شکل گیری صندوق نوآوری و شکوفایی توزیع پول در میان شرکت‌ها نیست، افزود: بررسی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۰۲ پولی در صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان باقی نخواهد ماند و در اگر حمایت مالی بانک‌ها نباشد باید منتظر باشیم تا پول‌هایی که از طرف صندوق به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شده، به آن بازگردانده شود.

وی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد فعالیت‌های این صندوق به شیوه‌ی برون سپاری انجام می‌شود و در حال حاضر نیز ۵۰ کارگزار خصوصی ارزیابی شرکت‌ها را به عهده دارند.

سلطانی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ۲۱ نوع خدمت را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه ۴۰ مصوبه هیات امنایی به منظور تعامل با صندوق‌های پژوهش و فناوری داریم، اظهار داشت: ‌این مصوبه‌ها شامل تقویت صندوق‌های پژوهش فناوری، توانمندسازی صندوق‌ها توسط ارائه خدمات به شرکت و اولویت دادن به همکاری با صندوق‌های غیر دولتی می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مسئولیت‌های کارگزاری، ارزیابی و نظارت را به پارک‌های علم و فناوری واگذار کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: هم اکنون فعالان در زمینه‌ی فناوری‌هایی زیستی بیشترین میزان تسهیلات را دریافت کرده‌اند و رتبه‌های بعدی را حوزه‌های آی سی تی و الکترونیک و کنترل به خود اختصاص داده‌اند.

بهزاد سلطانی خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته از 2200 میلیارد تومان پولی که دریافت گردیده، مبلغ 1715 میلیارد تومان آن مصوب شده است، و این مبلغ جدا از هزینه‌های داخلی صندوق است.

وی ادامه داد: از مبلغ 1715 میلیارد تومان مبلغ ۹۱۵ میلیارد تومان آن پرداخت گردیده است و ۸۰۰ میلیارد تومان آن نیز تعهد صندوق است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن تاکید به همکاری این صندوق با بانک‌ها، افزود: با صحبت‌های صورت گرفته، موفق شدیم که مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان به شرکت‌ها اختصاص دهیم که ۴۸ میلیارد تومان بابت تسهیلات و مابقی به منظور صدور ضمانت نامه است.

    نظرات