اولین مچ‌بند پیشگیری از آرتروز در کشور اختراع شد

اولین مچ‌بند پیشگیری از آرتروز در کشور اختراع شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، درحال حاضر مچ‌بندهای موجود در بازار عملکردی شبیه به آتل را دارند و حرکت مچ را به‌طور کامل مهار می‌کنند و افرادی از آنها استفاده می‌کنند که به آرتروز مبتلا شده‌اند؛ ولی با استفاده از این ابزار جدید،  مچ دست حرکت خود را دارد ولی زاویه چرخش آن کنترل شده می‌باشد.

در مشاغلی همچون دندان‌پزشکی، خیاطی، جراحی و صنعت‌گری که افراد مدت زمان مستمر زیادی از مچ دست خود استفاده می‌کنند، پس از خسته شدن ماهیچه‌های دست، فشار بر روی مفصل مچ منتقل می‌شود و مچ را در حالتی بیشتر از حد مجاز خمیدگی قرار می‌دهد که در طولانی مدت باعث بوجود آمدن آرتروز مچ می‌شود.

با استفاده از این ابزار در هنگام کار کردن و کنترل حد مجاز خمیدگی و زاویه چرخش مچ، از بوجود آمدن آرتروز مچ دست جلوگیری شده و همواره سلامتی مچ تضمین خواهد شد.

درحال حاضر این مچ‌بند هیچ نمونه داخلی یا خارجی خاصی در بازار ندارد؛ به گفته رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت:" تا سال ۱۴۰۰، تعداد دندان‌پزشکان کشور به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید."

اغلب این دندانپزشکان بعد از چند سال فعالیت درمانی و طبابت، دچار آرتروز مچ و گردن خواهند شد که با بکار بردن این مچ‌بندها می‌توانند سلامت مچ خود را تضمین نمایند.

از آنجایی‌که این ابزار به‌عنوان یک جسم خارجی روی مچ قرار می‌گیرد، لذا ممکن است در روزهای آغازین استفاده، بدن نسبت به آن عکس‌العمل نشان داده و کار با آن برای کاربر راحت نباشد؛ بنابراین اگر دانشجویان رشته دندان‌پزشکی، تمرین های عملی خود را از همان ابتدا با این مچبندها انجام دهند، پس از فارغ‌التحصیلی هم استفاده از این مچ‌بندها برای آنها راحت‌تر بوده و هم اینکه می‌توانند سلامت مچ خود را تا پایان دوره فعالیت و طبابت خود تضمین نمایند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات