معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری: بیمه سرمایه گذاری در سال ۹۹ اجرایی می‌شود

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری: بیمه سرمایه گذاری در سال ۹۹ اجرایی می‌شود

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه  این صندوق  در سود و زیان شرکت های دانش بنیان شریک می شود ، گفت: کسب و کارهایی هستند که ریسک  توسعه فناوری و تجاری آنها بالاست و نیاز به کمک سرمایه گذاری خطر پذیر دارند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دکتر سیاوش ملکی‌فر در برنامه گفتگوی ویژه شبکه خبر، با بیان اینکه حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان وظیفه و رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی است، گفت: صندوق حسب این رسالت تلاش کرده خدمات متنوعی ارائه دهد.
وی ادامه داد: امسال برای اعطای ۴۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح فناورانه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
ملکی فربا اشاره به اینکه در سال جهش تولید امیدواریم با بیمه و ضمانت سرمایه گذاری  که ازخدمات دیگر صندوق نوآوری در سال ۹۹ است در این عرصه به توسعه و تجاری سازی فناوری بیشتر کمک کنیم افزود: اگر سرمایه گذار بخش خصوصی علاقمند باشد در کسب و کارهای فناور و استارت آپ سرمایه گذاری کند ما بخشی از اصل سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه بیمه می‌شود.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد:در سال ۹۸ حدود ۲۵۰۰ شغل جدید با کمک تسهیلات صندوق در شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایجاد شد و  ۲۵ هزار شغل نیز به تثبیت رسید.
وی یادآور شد : ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در فراخوان کرونایی صندوق شرکت کردند و صندوق نوآوری در بحث مقابله با کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص داده که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب نزدیک به ۶۰ شرکت دانش بنیان شده است.
ملکی فر در ادامه تصریح کرد: امهال ۳ ماهه اقساط تسهیلات کسب و کارهای زیان دیده بر اثر کرونا و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش فوری با نرخ ۱۱ درصد به این کسب و کارها از دیگر اقدامات صندوق نوآوری است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات